Mi Abonyunk - Új híd a szomszédban
Hírcsatornák:        
Regisztrált tagjaink: 7076, belépett felhasználók: 0.

veroniq - 2011.01.22. 11:50:44

A 450 méter hosszú, tiszavirágot mintázó, kecses alkotás, a ma átadott szolnoki Tiszavirág híd, amely Közép-Európa leghosszabb kerékpáros és gyalogos hídja. A híd és környezetének kialakítása 1,225 milliárd Ft-ba került, amelynek 75%-a európai uniós finanszírozású, 25%-át pedig a város önerőből biztosította. A kivitelező Közgép Zrt. 2009 augusztusában kezdte meg a munkálatokat.

Csaknem 100 ember, 17 hónapon keresztül dolgozott azon, hogy felépüljön Közép-Európa leghosszabb kerékpáros és gyalogos hídja. A szokatlanul hideg tél és az áradások miatt többször is fel kellett függeszteni a helyszíni munkát. A kivitelezés kezdete óta számos, az ártéri munkaterületet részben vagy egészben elöntő árhullám vonult le a folyón, a munkanapok csaknem 60% volt alkalmatlan a munkavégzésre.

„Modern, kecses, acélszerkezetes alkotás ez, amely tiszavirágot mintáz, különleges, ritkán alkalmazott műszaki megoldások egész sorát vonultatja fel. A híd acélszerkezete a Közgép Zrt. soroksári gyárában készült. Az íves főtartók 12 méteres gyártási darabjait a festés után már a Közgép soroksári székhelyének szomszédságában található kikötőben 36 méteres elemekké állították össze, annak érdekében, hogy minél kevesebb legyen a helyszíni összeszerelésre fordított idő.”– mondta Németh Miklós, a Közgép Zrt. elnök-vezérigazgatója

alt

A kész híd szélessége 6 méter, össztömege 550 tonna, az acél felszerkezet 186 méter hosszú. A mederhíd és a feljáróhídak építésekor 7000 m3 földet mozgattak meg, a Tiszai Hajósok terén és a Tiszaligetben pedig csaknem 5500 m3-t. A mélyalapozás kb. 4100 fm volt (CFA cölöpök és a mederpillérnél cölöpfalak). A beruházásnál 4500 m3 vasbetont építettek be. A pályaburkolatot adó kompozit és üveg felületek 930 m2-t tesznek ki. A híd és a hídfők díszkivilágításához 2620 méter kábelt használtak, 75 db ledes Korintosz-oszlop és 945 db lámpatest világítja meg. A híd áteresztő képessége 11750 fő/ óra, vagyis ha minden magyar átsétálna rajta, az 850 órán, 35,5 napon át tartana.

„Nem véletlen, hogy a Tiszavirág híd vázlatos rajzát választottuk a Szolnok Épül Program logójává. Ez a fejlesztés ugyanis tökéletesen szimbolizálja beruházásaink jelentőségét. A Tiszán átívelő gyaloghíd évszázadokra a város jelképe lehet, a szépségében rejlő eleganciája folytán már most a megyeszékhely egyik legszebb építménye.”– mondta Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere.

 A híd

A Tiszavirág híd Közép-Európa leghosszabb gyalogos átkelője, a teljes átvezetés csaknem 450 m. Modern, kecses, acélszerkezetes alkotás. Tiszavirágot mintáz, különleges, ritkán alkalmazott műszaki megoldások egész sorát vonultatja fel. A híd az I. világháborús emlékműnél lévő teret köti össze a tiszaligeti termálstrand főbejáratával. Több ezer szolnoki főiskolás így a Campus-t tudja majd könnyebben megközelíteni, a tiszaligeti fejlesztések és a sportesemények pedig elérhető közelségbe kerülnek.

A híd elkészítésén csaknem 100 ember dolgozott. Alapkövét 2009. augusztus 9-én, vagyis a „Hídverés Napján” tették le. A tereprendezés szeptemberben indulhatott meg, a mederhíd jobb parti mélyalapozása pedig már decemberre elkészült.

A meder felett két 120 méter nyílású, kifelé döntött síkú, befogott ívekre függesztett, merevítő tartókon elhelyezkedő, 5 méter hasznos szélességű pálya épült, amely gyalogosok és kerékpárosok számára egyaránt használható. Helyenként már a gyártás során is különleges építéstechnológiát kellett alkalmazni.

Az acélszerkezet a Közgép soroksári gyárában készült. Hogy csökkenjen a helyszíni összeszerelésre fordított idő, már itt minél nagyobb méretben összeállították az elemeket. Ez azt jelenti, hogy az íves főtartók 12 méteres gyártási darabjait a festés után már a Közgép soroksári székhelyének szomszédságában található kikötőben 36 méteres elemekké állították össze.

A medernyílást átívelő hídrész 9, összesen, vagyis a szélrácsokkal együtt 410 tonna súlyú elemét nem közúton, hanem 500 folyó-kilométeres úton, vízen juttatták el Szolnokra. Az acélszerkezet részei 2010. július 23-án indultak a fővárosból: két uszályon előbb a vajdasági Titelig, a Duna és a Tisza torkolatáig szállították, majd a Tiszán hozták vissza Szolnokig. A magas vízállás miatt rövid ideig Szegeden várakoztak az elemek, majd augusztus közepén érkeztek meg Szolnokra.

Az acél főtartókat és az 5 méter szélességű járófelületet alátámasztó merevítő tartókat már az építkezés helyén, ideiglenes, úgynevezett vízi jármokon állították össze és emelték be a helyükre. A kétíves főtartó 47-47 darab, hengerített, különböző falvastagságú, 130 centiméter átmérőjű csőből áll. Egy ilyen ív teljes tömege 85 tonna.

A kész híd szélessége 6 méter, össztömege 550 tonna, az acél felszerkezet 186 méter hosszú. A mederhíd és a feljáróhídak építésekor 7000 m3 földet mozgattak meg, a Tiszai Hajósok terén és a Tiszaligetben pedig csaknem 5500 m3-t. A mélyalapozás kb. 4100 fm volt (CFA cölöpök és a mederpillérnél cölöpfalak). A beruházásnál 4500 m3 vasbetont építettek be. A híd és a hídfők díszkivilágításához 2620 fm kábelt használtak fel. A tereket 64 fémhalogén Korintosz-oszlop, a rámpákat és a hidat 824 ledes lámpatest világítja meg. Az építményre 6 db hajózási lámpát is felszereltek.

A pályaburkolatot adó kompozit palló és üvegfelület mérete kb. 930 m2. A kerekesszékesek, kisgyermekes családok, idősek és természetesen a kerékpárosok feljutását mindkét oldalon rámpa és lift is segíti.  A híd áteresztő képessége: 11750 fő/ óra, vagyis ha minden magyar átsétálna rajta, az körülbelül 850 órán át, vagyis 35,5 napig tartana.

 

A beruházás

A híd és környezetének kialakítása 1,225 milliárd Ft-ba került. Ennek 75%-a uniós támogatás, 25%-át pedig a város önerőből biztosította. A projekt részeként új dísztér is épült a hídfő város felőli oldalán. Itt az I. világháborús emlékmű mellett újra felállítják a Szolnokon 1934-ben, az Eötvös téren emelt és a szovjetek által 1944-ben ledöntött Ereklyés Országzászlót, megváltoztatva ezzel a belváros jelenlegi arculatát. A „Szolnok a Tisza fővárosa városközpont rehabilitáció” projekt egyébként más elemeket is magában foglal. (A teljes projekt összköltsége csaknem 2 milliárd Ft, Szolnok MJV Önkormányzata az EU-tól 1.374.479.154 Ft támogatást kap. A teljes program része a Verseghy Ferenc Gimnázium teljes rekonstrukciója, a Tiszaligetben két műfüves labdarúgó-pálya kialakítása, mellettük új öltözőépületek.)

 

Forrás: Young and Partners sajtóközleménye

Külvilág:
 8 Hozzászólás   

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Ajánlott cikkek:

CSILLAGDA!

Nem cáfolják a tartalékos katonák mozgósítását

Ma nézz az ég felé! Jönnek a Perseidák! Hullócsillagok várhatók!

Szeretne spórolni vásárlásnál? Látogasson el a Kuplio.hu oldalra, ahol nagyszerű kedvezmények és kedvezmény kuponok százait találja kedvenc webáruházaiba, egy helyen!

Olyan dologra készülnek Abonyban, ami eddig a környéken még sosem volt

Románia lezárta határait, kijárási tilalom lépett életbe

Harminc napra mindenkit kizárnak a véradásból, aki február 5-e után külföldön járt

Tudta, hogy a gluténmentes pizza sima kenyértésztából is elkészülhet?

Szörnyű villám csapott le Cegléden, mi egyelőre megúsztuk

Az ír faluban még a kutyák is kanosak a közelben lévő Viagra gyár füstje miatt

 

Kommentek

Hozzászóláshoz jelentkezz be!
Mellettem oszt nem...

Truckman -

2011.01.22. 16:50:25

Olyannak ismersz, te hal? Betévedt a pihenőbe 1 KV-erejéig!Király Nos igen, van amelyik dolgozgat. De eféléket meg azért nem szeressem, mert kilóg a többi semmittevő közül azzal, hogy dolgozik. Szóval érted?!Bleeee

Szomszéd

Steve968 -

2011.01.22. 16:43:41

msot rám gondolsz fehérember ? 1989.10.29-től 2005.08.13-ig éltem Szolnokon. 2005 után is odajártam dolgozni, ismerem a közlekedést, és azt  is, hogyan dugul be a város, Az Ady Endre út, a Pólya Tibor út, valamint minden reggel és délután az összes becsatlakozó utca, a Kertész út (Szandaszőlősre vezető út), A debreceni út. De nyugodtam érdeklődhetsz szolnoki lakosoknál is mire lett volna szüksége a városnak. Csaó-csaó: Steve968

gyaloghíd

Tárgyilagos -

2011.01.22. 16:43:23

Igazolom hogy erre van szükség mert a főiskolások kevés része jár autóval a ligetbe,a híd pedig főleg nekik épült.És milyen jó lesz a nyáron azoknak akik csak sörözni mennek át.Ha az én időmben már létezett volna,igaz Nagyfehér?

Nem szeretném

Nagyfehér -

2011.01.22. 16:12:58

Nagyon utálnám ha a szomszédom mondaná meg nekem, hogy mire van szükségem.....

Inkább

Steve968 -

2011.01.22. 15:27:11

egy autós hidat kellett volna készíteni, építeni, arra kicsit nagyobb szüksége lenne a városnak. Csaó-csaó: Steve968

Rosszul közelíted a kérdést Trucki...

Süllő -

2011.01.22. 13:23:33

Rakodó roma melletted? Hát tapsolni, vigyorogni, hogy ilyen is vagyon...

1 cigány rakodó kérdi itt mellettem...

Truckman -

2011.01.22. 12:17:27

"-Te figyejj má! Az a szónoki hídszerkezet is Aluból lehet, mint az M0 gyalogfelüljárója VOLT Maglódnál?"

 

Meglepett

 

Mire én:

-Mi az, hogy volt?

 

Mire ő:

-Semmi, az is abbú van, onan tudom mer őriztetik!

(Nem árulom el neki, hogy vas. Mert ezeknek a fém-molyoknak tökmindegy!)

Minek kellett ez?

Truckman -

2011.01.22. 12:02:41

A Szt. Pisti hídon, meg 60-40-es nyalóka van. Multkoriban meg kellett állnom rajta műszaki hiba miatt, és majdnem beleleléptem a Tiszába!Vehee Pedig a hídon álltam! Csak a lik volt akkora rajta a forgalmi sávban, hogy szinte át lehett látni a megáradt folyóba, rajta keresztül!

 

GARTULA FIDESZ!

Jah, mégvalami!

Könnyű hülyeségekre elverni mások* pénzét!

(*Únijós támogatás.)


Szavazás
Önnek milyen tapasztalatai vannak az abonyi orvosi ügyelet működésével kapcsolatban?
   
 Nagyon jó 
 Is- is 
 Nagyon rossz 
 Nincsenek tapasztalataim 
   
Eredmény

Apróhirdetések
Dr. Kostyán Andor rendelőintézet elérhetőségeihez és rendelési idejéhez kattints IDE

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Bejelentkezés
Felhasználó név:
Jelszó:
Regisztrálás
Üzenőfal
Abonyi rendőrjárőr 24 órás elérhetősége:
(30)277-3185
.

Üzenet íráshoz jelentkezz be! Előzmények

Belépett felhasználók
Menetrendek
Programkereső





Facebook
© 2010 MiAbonyunk Safe Kft., 2740., Abony, Antos János út 20. - 30/9-670-313
|
IMPRESSZUM
|
Szerzői jogok