Mi Abonyunk - Új híd a szomszédban
Hírcsatornák:        
Regisztrált tagjaink: 8087, belépett felhasználók: 0.

veroniq - 2011.01.22. 11:50:44

A 450 méter hosszú, tiszavirágot mintázó, kecses alkotás, a ma átadott szolnoki Tiszavirág híd, amely Közép-Európa leghosszabb kerékpáros és gyalogos hídja. A híd és környezetének kialakítása 1,225 milliárd Ft-ba került, amelynek 75%-a európai uniós finanszírozású, 25%-át pedig a város önerőből biztosította. A kivitelező Közgép Zrt. 2009 augusztusában kezdte meg a munkálatokat.

Csaknem 100 ember, 17 hónapon keresztül dolgozott azon, hogy felépüljön Közép-Európa leghosszabb kerékpáros és gyalogos hídja. A szokatlanul hideg tél és az áradások miatt többször is fel kellett függeszteni a helyszíni munkát. A kivitelezés kezdete óta számos, az ártéri munkaterületet részben vagy egészben elöntő árhullám vonult le a folyón, a munkanapok csaknem 60% volt alkalmatlan a munkavégzésre.

„Modern, kecses, acélszerkezetes alkotás ez, amely tiszavirágot mintáz, különleges, ritkán alkalmazott műszaki megoldások egész sorát vonultatja fel. A híd acélszerkezete a Közgép Zrt. soroksári gyárában készült. Az íves főtartók 12 méteres gyártási darabjait a festés után már a Közgép soroksári székhelyének szomszédságában található kikötőben 36 méteres elemekké állították össze, annak érdekében, hogy minél kevesebb legyen a helyszíni összeszerelésre fordított idő.”– mondta Németh Miklós, a Közgép Zrt. elnök-vezérigazgatója

alt

A kész híd szélessége 6 méter, össztömege 550 tonna, az acél felszerkezet 186 méter hosszú. A mederhíd és a feljáróhídak építésekor 7000 m3 földet mozgattak meg, a Tiszai Hajósok terén és a Tiszaligetben pedig csaknem 5500 m3-t. A mélyalapozás kb. 4100 fm volt (CFA cölöpök és a mederpillérnél cölöpfalak). A beruházásnál 4500 m3 vasbetont építettek be. A pályaburkolatot adó kompozit és üveg felületek 930 m2-t tesznek ki. A híd és a hídfők díszkivilágításához 2620 méter kábelt használtak, 75 db ledes Korintosz-oszlop és 945 db lámpatest világítja meg. A híd áteresztő képessége 11750 fő/ óra, vagyis ha minden magyar átsétálna rajta, az 850 órán, 35,5 napon át tartana.

„Nem véletlen, hogy a Tiszavirág híd vázlatos rajzát választottuk a Szolnok Épül Program logójává. Ez a fejlesztés ugyanis tökéletesen szimbolizálja beruházásaink jelentőségét. A Tiszán átívelő gyaloghíd évszázadokra a város jelképe lehet, a szépségében rejlő eleganciája folytán már most a megyeszékhely egyik legszebb építménye.”– mondta Szalay Ferenc, Szolnok polgármestere.

 A híd

A Tiszavirág híd Közép-Európa leghosszabb gyalogos átkelője, a teljes átvezetés csaknem 450 m. Modern, kecses, acélszerkezetes alkotás. Tiszavirágot mintáz, különleges, ritkán alkalmazott műszaki megoldások egész sorát vonultatja fel. A híd az I. világháborús emlékműnél lévő teret köti össze a tiszaligeti termálstrand főbejáratával. Több ezer szolnoki főiskolás így a Campus-t tudja majd könnyebben megközelíteni, a tiszaligeti fejlesztések és a sportesemények pedig elérhető közelségbe kerülnek.

A híd elkészítésén csaknem 100 ember dolgozott. Alapkövét 2009. augusztus 9-én, vagyis a „Hídverés Napján” tették le. A tereprendezés szeptemberben indulhatott meg, a mederhíd jobb parti mélyalapozása pedig már decemberre elkészült.

A meder felett két 120 méter nyílású, kifelé döntött síkú, befogott ívekre függesztett, merevítő tartókon elhelyezkedő, 5 méter hasznos szélességű pálya épült, amely gyalogosok és kerékpárosok számára egyaránt használható. Helyenként már a gyártás során is különleges építéstechnológiát kellett alkalmazni.

Az acélszerkezet a Közgép soroksári gyárában készült. Hogy csökkenjen a helyszíni összeszerelésre fordított idő, már itt minél nagyobb méretben összeállították az elemeket. Ez azt jelenti, hogy az íves főtartók 12 méteres gyártási darabjait a festés után már a Közgép soroksári székhelyének szomszédságában található kikötőben 36 méteres elemekké állították össze.

A medernyílást átívelő hídrész 9, összesen, vagyis a szélrácsokkal együtt 410 tonna súlyú elemét nem közúton, hanem 500 folyó-kilométeres úton, vízen juttatták el Szolnokra. Az acélszerkezet részei 2010. július 23-án indultak a fővárosból: két uszályon előbb a vajdasági Titelig, a Duna és a Tisza torkolatáig szállították, majd a Tiszán hozták vissza Szolnokig. A magas vízállás miatt rövid ideig Szegeden várakoztak az elemek, majd augusztus közepén érkeztek meg Szolnokra.

Az acél főtartókat és az 5 méter szélességű járófelületet alátámasztó merevítő tartókat már az építkezés helyén, ideiglenes, úgynevezett vízi jármokon állították össze és emelték be a helyükre. A kétíves főtartó 47-47 darab, hengerített, különböző falvastagságú, 130 centiméter átmérőjű csőből áll. Egy ilyen ív teljes tömege 85 tonna.

A kész híd szélessége 6 méter, össztömege 550 tonna, az acél felszerkezet 186 méter hosszú. A mederhíd és a feljáróhídak építésekor 7000 m3 földet mozgattak meg, a Tiszai Hajósok terén és a Tiszaligetben pedig csaknem 5500 m3-t. A mélyalapozás kb. 4100 fm volt (CFA cölöpök és a mederpillérnél cölöpfalak). A beruházásnál 4500 m3 vasbetont építettek be. A híd és a hídfők díszkivilágításához 2620 fm kábelt használtak fel. A tereket 64 fémhalogén Korintosz-oszlop, a rámpákat és a hidat 824 ledes lámpatest világítja meg. Az építményre 6 db hajózási lámpát is felszereltek.

A pályaburkolatot adó kompozit palló és üvegfelület mérete kb. 930 m2. A kerekesszékesek, kisgyermekes családok, idősek és természetesen a kerékpárosok feljutását mindkét oldalon rámpa és lift is segíti.  A híd áteresztő képessége: 11750 fő/ óra, vagyis ha minden magyar átsétálna rajta, az körülbelül 850 órán át, vagyis 35,5 napig tartana.

 

A beruházás

A híd és környezetének kialakítása 1,225 milliárd Ft-ba került. Ennek 75%-a uniós támogatás, 25%-át pedig a város önerőből biztosította. A projekt részeként új dísztér is épült a hídfő város felőli oldalán. Itt az I. világháborús emlékmű mellett újra felállítják a Szolnokon 1934-ben, az Eötvös téren emelt és a szovjetek által 1944-ben ledöntött Ereklyés Országzászlót, megváltoztatva ezzel a belváros jelenlegi arculatát. A „Szolnok a Tisza fővárosa városközpont rehabilitáció” projekt egyébként más elemeket is magában foglal. (A teljes projekt összköltsége csaknem 2 milliárd Ft, Szolnok MJV Önkormányzata az EU-tól 1.374.479.154 Ft támogatást kap. A teljes program része a Verseghy Ferenc Gimnázium teljes rekonstrukciója, a Tiszaligetben két műfüves labdarúgó-pálya kialakítása, mellettük új öltözőépületek.)

 

Forrás: Young and Partners sajtóközleménye

Külvilág:
 8 Hozzászólás   

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Ajánlott cikkek:

Fehér fürdőszoba - az örök klasszikus

Megjelent a PayPal fizetési rendszerrel működő legjobb magyar online kaszinók toplista

DFP részecskeszűrő tisztítás - Vajon minek köszönhető?

Románia lezárta határait, kijárási tilalom lépett életbe

Harminc napra mindenkit kizárnak a véradásból, aki február 5-e után külföldön járt

Hogyan találjon olyan online bukmékereket, akikben megbízhat

 Online egyszerűbb elintézni a karácsonyi bevásárlást

CSILLAGDA!

Nem cáfolják a tartalékos katonák mozgósítását

Ma nézz az ég felé! Jönnek a Perseidák! Hullócsillagok várhatók!

 

Kommentek

Hozzászóláshoz jelentkezz be!
Mellettem oszt nem...

Truckman -

2011.01.22. 16:50:25

Olyannak ismersz, te hal? Betévedt a pihenőbe 1 KV-erejéig!Király Nos igen, van amelyik dolgozgat. De eféléket meg azért nem szeressem, mert kilóg a többi semmittevő közül azzal, hogy dolgozik. Szóval érted?!Bleeee

Szomszéd

Steve968 -

2011.01.22. 16:43:41

msot rám gondolsz fehérember ? 1989.10.29-től 2005.08.13-ig éltem Szolnokon. 2005 után is odajártam dolgozni, ismerem a közlekedést, és azt  is, hogyan dugul be a város, Az Ady Endre út, a Pólya Tibor út, valamint minden reggel és délután az összes becsatlakozó utca, a Kertész út (Szandaszőlősre vezető út), A debreceni út. De nyugodtam érdeklődhetsz szolnoki lakosoknál is mire lett volna szüksége a városnak. Csaó-csaó: Steve968

gyaloghíd

Tárgyilagos -

2011.01.22. 16:43:23

Igazolom hogy erre van szükség mert a főiskolások kevés része jár autóval a ligetbe,a híd pedig főleg nekik épült.És milyen jó lesz a nyáron azoknak akik csak sörözni mennek át.Ha az én időmben már létezett volna,igaz Nagyfehér?

Nem szeretném

Nagyfehér -

2011.01.22. 16:12:58

Nagyon utálnám ha a szomszédom mondaná meg nekem, hogy mire van szükségem.....

Inkább

Steve968 -

2011.01.22. 15:27:11

egy autós hidat kellett volna készíteni, építeni, arra kicsit nagyobb szüksége lenne a városnak. Csaó-csaó: Steve968

Rosszul közelíted a kérdést Trucki...

Süllő -

2011.01.22. 13:23:33

Rakodó roma melletted? Hát tapsolni, vigyorogni, hogy ilyen is vagyon...

1 cigány rakodó kérdi itt mellettem...

Truckman -

2011.01.22. 12:17:27

"-Te figyejj má! Az a szónoki hídszerkezet is Aluból lehet, mint az M0 gyalogfelüljárója VOLT Maglódnál?"

 

Meglepett

 

Mire én:

-Mi az, hogy volt?

 

Mire ő:

-Semmi, az is abbú van, onan tudom mer őriztetik!

(Nem árulom el neki, hogy vas. Mert ezeknek a fém-molyoknak tökmindegy!)

Minek kellett ez?

Truckman -

2011.01.22. 12:02:41

A Szt. Pisti hídon, meg 60-40-es nyalóka van. Multkoriban meg kellett állnom rajta műszaki hiba miatt, és majdnem beleleléptem a Tiszába!Vehee Pedig a hídon álltam! Csak a lik volt akkora rajta a forgalmi sávban, hogy szinte át lehett látni a megáradt folyóba, rajta keresztül!

 

GARTULA FIDESZ!

Jah, mégvalami!

Könnyű hülyeségekre elverni mások* pénzét!

(*Únijós támogatás.)


Szavazás
Ön melyik képviselőjelöltre szavazna az 8-as választókerületben?
   
 Tóthné Somodi Ildikó VFE 
 Dr. Egedy Zsolt Mihály Független 
 Sáfránné Baranyi Beatrix Fidesz- KDNP 
   
Eredmény
Programok

A sarokkanapé, a kis lakások megmentője

Azok, akik kis lakásban élnek, pontosan tudják, hogy minden egyes ...

Miért kulcsfontosságú, hogy rendszeresen ápoljuk cipőinket?

Nincs kiábrándítóbb, mint egy koszos, igénytelen, ápolatlan cipő, akkor is, ...

Milyen hatással van az új NAV törvény az ERP rendszerekre?

Magyarországon időről időre módosulnak az adótörvények, ezzel aligha mondtunk újat. ...

Milyen tápot válassz a kölyökkutyádnak?

  Egy kiskutya rengeteg örömet tud hozni egy család ...

Hogyan lehet hatásos marketingszöveget írni?

Míg bő húsz évvel ezelőtt elég volt a termék néhány előnyét, esetleg az árát kiemelni egy-egy szórólapon, ma már merőben más a helyzet. Egyrészt több helyre kell szöveges tartalmat gyártanod, másrészt a nagy zaj miatt különösen frappánsan kell megfogalmazni a mondandódat, ha azt szeretnéd, hogy az olvasóból konverzió legyen.

Így telepítsük a csepegtető szalagot!

  A csepegtető öntözésnek köszönhetően nagyon sokat spórolhatunk a ...

Egy modern mennyezeti LED lámpa a te otthonodból is hiányzik

A modern mennyezeti LED lámpa napjainkban már a legtöbb otthonban fellelhető. Sokan gondolták úgy, hogy a régi, energiapazarló fényforrásokat lecserélik korszerűbbre, és megreformálják a világításrendszerüket. És te? Közéjük tartozol?

Korszerű implantációs eljárás csontpótlás nélkül

A csontpótlásos kezelés egy komplex, költséges folyamat, érthető, hogy sokan miért nem szeretnének belevágni. Szerencsére a modern fogászati fejlesztések lehetővé tették, hogy számukra is adott legyen egy optimális megoldás, egy speciális implantátumos technika.


Apróhirdetések
Dr. Kostyán Andor rendelőintézet elérhetőségeihez és rendelési idejéhez kattints IDE

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Bejelentkezés
Felhasználó név:
Jelszó:
Regisztrálás
Üzenőfal
Abonyi rendőrjárőr 24 órás elérhetősége:
(30)277-3185
.

Üzenet íráshoz jelentkezz be! Előzmények

Belépett felhasználók
Menetrendek
Programkereső





Facebook
© 2010 MiAbonyunk Safe Kft., 2740., Abony, Antos János út 20. - 30/9-670-313
|
IMPRESSZUM
|
Szerzői jogok