
	 
	Októberben kezdődik az M4 építése Abony és Fegyvernek között
	 
	Jövő hónapban megkezdődik az M4 építése Abony és Fegyvernek között, a 29 kilométeres autópálya három részben épül: az első az Abony és a Tisza közötti 13,4 kilométeres, a második a Tisza-hidat magába foglaló 2,3 kilométeres, a harmadik pedig a Fegyvernekig tartó mintegy 13,2 kilométeres szakasz – közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. hétfőn az MTI-vel.
	 
	 
	 
	 
	A Közbeszerzési Értesítő hétfői száma közli az első szakaszra kiírt nyílt közbeszerzés eredményét. A nyertes – közös ajánlattevőként – a Colas Hungária Zrt. és a SWIETELSKY Magyarország Kft., CHSM Konzorcium néven. A munka eredetileg becsült költsége 38,7 milliárd forint volt, a nyertes – mint a legolcsóbb ajánlattevő – 46,7 milliárd forintért végzi el azt. A másik ajánlattevő a STRABAG Általános Építő Kft. által vezetett SSD M4-I. Konzorcium, amelynek tagjai: a cseh Subterra a.s. és a lábatlani székhelyű Dömper Kft.
	 
	A NIF közleménye szerint az Abony és a Tisza közötti 2×2 sávos és leállósávos úton 13 műtárgy, egy kétoldali komplex és egy kétoldali egyszerű autópálya-pihenő, valamint 2 csomópont és 9 különszintű kereszteződés lesz. A 13 műtárgy összesen 11,3 milliárd forintba kerül. A felüljárók közül három – a 168 méter hosszú Zagyva, a 110 méter hosszú Millér-ér és a 63 méteres Újszász-Szolnok vasútvonal feletti pályahíd – kivitelezési költsége 8,4 milliárd forint. Mivel pályahidakról van szó, mindkét forgalmi irányba külön kell egy-egy hidat megépíteni. A 13,4 kilométer hosszú munkaterületből 9 kilométer a Zagyva és a Tisza folyók közé esik, itt a kivitelezőnek végig ár- és NATURA 2000-es területen kell dolgoznia, így a talajviszonyok az útépítés szempontjából nagyon kedvezőtlenek. Ahhoz, hogy autópályához alkalmas, azaz megfelelő teherbíró képességű altalajt lehessen előállítani, több mint 2,2 millió köbméter földmunkára van szükség, amelynek a kivitelezési költsége közel 12,5 milliárd forint. Ez magába foglalja az árterület és a belvízi öntözőcsatornák megléte miatt szükséges talajerősítést, talajcserét, töltésalapozást és a töltésépítést is.
	 
	A munkaterület megközelítésére a vállalkozónak ideiglenes szállító útvonalakat kell kiépítenie, külön meg kell teremtenie a Zagyva folyón keresztüli átjárást is, hiszen egy több ezres nehézgépjármű forgalmat nem lehet Szolnok belvárosán keresztül vezetni. A folyón történő átjárást vagy a meglévő hidak megerősítésével, vagy új – ideiglenes – átjáró megépítésével lehet biztosítani – áll a NIF közleményében. A pályaszakaszon az átlagosnál több közműkiváltás lesz, így 15 darab, 22-400 kilovoltos közép- és nagyfeszültségű vezeték áthelyezésére van szükség. Az úton 30 kilométer hosszan vadvédő kerítést, 4 ökológiai átjárót, 4,7 hektár erdő telepítést és közel 1 kilométer hosszan zajvédő fal építését végzi el a nyertes vállalkozó. A beruházás az Új Széchenyi Terv, Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében valósul meg, uniós források felhasználásával – fejeződik be a NIF közleménye.
	 
	Forrás:MTI
	 
	Mi is a terv? 
	 
	Íme a tervezett kijáratok - csomópontok - listája: 
	
	Kijárat 19 Vecsés-észak 400 
	Kijárat 21 Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér
	Kijárat 24 Vecsés-kelet, Ecser
	Autópálya-csomópont 25 M0 autopalya
	Kijárat (terv.) 29 Üllő Gyömrő 4 
	AB-AS-gelb.svg (terv.) - Monor / Péteri 3111
	AB-AS-gelb.svg (terv.) - Monor / Gomba / Bénye 3112
	AB-AS-gelb.svg (terv.) - Pilis / Káva 4606
	AB-AS-gelb.svg (terv.) 53 Albertirsa 4 
	AB-AS-gelb.svg (terv.) 55 Albertirsa-kelet 40 
	AB-AS-gelb.svg (terv.) 60 Ceglédbercel
	AB-AS-gelb.svg (terv.) 63 Cegléd-nyugat / Irtvány
	AB-AS-gelb.svg (terv.) 67 Cegléd-CENTRUM
	AB-AS-gelb.svg (terv.) 70 Cegléd-nyugat / Tápiószele 311 
	AB-AS-gelb.svg (terv.) 77 Abony-nyugat 4 (Hu) 
	AB-AS-gelb.svg (terv.) 84 Abony-CENTRUM / Újszilvás
	AB-AS-gelb.svg (terv.) 87 Abony-kelet / Újszász
	AB-Kreuz-gelb.svg (terv.) 88 M8 
	AB-AS-gelb.svg (terv.) 89 Szolnok 32 
	Folyóhíd (terv.) 100 Tisza folyó
	AB-AS-gelb.svg (terv.) 107 Szolnok 442 
	AB-AS-gelb.svg (terv.) 108 Szajol
	AB-AS-gelb.svg (terv.) 112 Törökszentmiklós-nyugat
	AB-AS-gelb.svg (terv.) 113 Tiszapüspöki
	AB-AS-gelb.svg (terv.) 117 Törökszentmiklós-centrum
	AB-AS-gelb.svg (terv.) 121 Szapárfalu
	AB-AS-gelb.svg (terv.) 126 Szapárfalu, Fegyvernek
	Kijárat 135 Kenderes
	Kijárat 151 Kisújszállás
	Kijárat Zeichen 123.svg 165 Püspökladány 4 
	Kijárat Zeichen 123.svg 174 Báránd Földes-nyugat 42 
	Kijárat Zeichen 123.svg 183 Földes-kelet Berettyóújfalu-nyugat 42 
	Kijárat Zeichen 123.svg 197 Derecske Berettyóújfalu-észak 47 
	Autópálya-csomópont Zeichen 123.svg 201 Munkács Miskolc Debrecen M35 
	Kijárat Zeichen 123.svg 215 Nagykereki Bedő Biharkeresztes-észak
	Schengeni határ 233 Nagykereki – Nagyszántó
	 
	 
	TYB