Mi Abonyunk - Tovább épül a nullás
Hírcsatornák:        
Regisztrált tagjaink: 8082, belépett felhasználók: 0.

tyb - 2010.12.08. 20:17:39

Alig egy hete haladtunk Budakeszi irányába az elméletileg leggyorsabb úton, az M0-ás autópályán (?). Több mint 10 éve épült az első (Déli) szakasza, mely a balesetveszélyességéről hírhedt el. A "nullás" minden kormány számára egy igazán látványos innovatív beruházást jelentett, megynyerve ezzel sok választópolgár bizalmát, főként a leglakottabb településen közlekedőkét. A "nullás" ma már több mint közlekedés-infrastruktúra, több mint egy műtárgy. Politikai eszközzé vált, melynek jobbá és jobbá tételével igyekszik bizonyítani az aktuális hatalom, hogy képes kezelni az országon áthaladó tranzitforgalmat a nyugati országok mintájára. Bármi áron.

Az első (Déli) szakasz megépítése az M5 és M1 autóályák között, lényegében tehermentesítette Budapest úthálózatát, hisz ezzel elkerülhetővé vált az Üllői út és a Petőfi-híd szükségszerű igénybevétele. A konstrukció megalkotásának forgalom-technikai színvonala, azonban elmaradt a korszakváltó ötlet jelentőségétől. Az iszonyatosan sok baleset - melyet a szűk keresztmetszet és a fizikailag el nem választott forgalmi sávok  generáltak - cselekvésre késztette a felelős döntéshozókat és betonelemekkel választották el a 2x2 forgalmi sávot. Az "állatorvosi ló" szinte valamennyi nyavalyáját magán hordozó elkerülő szakaszt, évről-évre újabb és újabb forgalomtechnikai eszközökkel igyekeznek biztonságosabbá, járhatóbbá tenni.

 

 

Legutóbb arról kaptunk hírt, hogy a szakaszt fixen telepített traffipax-szokkal védik a gyorshajtókkal és az általuk okozott balesetekkel szemben.  A 80 km/h.-s sebességkorlátozás betartatására hivatott mérőeszközök az úttest feletti konzolokon kerültek elhelyezésre, azonban nem hivatalos információk szerint - vélhetően anyagi korlátok miatt - nem mindegyik "dobozban" vannak mérőeszközök és csupán a belső sávokban közlekedők sebességét mérik, majd szankcionálják. Érdemes figyelni minden átívelő konzolnál, mert néhány esetében nem szemből történik a felvétel elkészítése, hanem a távolodó gépjármű sebességét rögzítik a konzol másik - haladási irányból nem látható - oldaláról.

A szerencsétlen szakasz helyzetét egyébként továbbrontotta a keleti szektor 2008. évben történt átadása, mely szinte elviselhetetlen szintű forgalmat generált. Egyetlen megoldás maradt, az eredeti tervekben is megcélzott 2x3 sávossá bővítés.

Nos, ennek lehettünk tanúi a múlt héten. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által koordinált beruházás 2012-re, a felújításra szoruló régi burkolat  felújítása pedig 2013-ra várható.

Ma hogy is néz ki az M0-ás? Íme a szakaszok leírása és a várható fejlesztések sora. 

 

 

 

Déli szektor

Az  M0 autóút legrégebbi szakasza, amely leállósáv nélkül 2x2 forgalmi  sávval rendelkezik, az M1-es autópályát köti össze az M5-ös  autópályával. Átadásakor a forgalmi irányokat csak záróvonal választotta  el egymástól, ezért a gyakori és súlyos kimenetelű balesetek miatt  1999. és 2003. között betonelemekből álló terelőfal épült az út közepén.  Ennek nagy szerepe van abban, hogy a korábban „halálútnak” nevezett  szakasz ma az autópályákhoz viszonyítva is kedvező baleseti mutatókkal  rendelkezik. A rendkívül nagy forgalom és a leállósáv hiánya miatt  azonban egy kisebb baleset, vagy egy műszaki hibás jármű is több  kilométeres, hosszantartó torlódást tud okozni, ami a térség  úthálózatának többi elemére is kihat.

 
Az M0  autóút déli szektorában található csomópontok:
 
 - M1 autópálya  (1. kmsz.)
 - Törökbálint-bevásárlóközpont (2. kmsz.)
 - M7  autópálya (4. kmsz.)
 - 7. sz. főút (9. kmsz.)
 - M6 autópálya  (11. kmsz.), átadása 2008. szeptember
 - Nagytétény (12. kmsz.)
 -  6 .sz. főút (14. kmsz.)
 - Halásztelek (16. kmsz.)
 -  Szigetszentmiklós, Csepel (19. kmsz.)
 - 51. sz. főút (24. kmsz)
 -  5. sz. főút, Soroksár (26. kmsz.)
 - M5 autópálya (29. kmsz.)
 
A  szakaszon két komplex pihenőhely található üzemanyag vásárlási, illetve  étkezési lehetőséggel:
 
 - 6. kmsz. Annahegyi pihenőhely
 -  19. kmsz. Csepeli pihenőhely
 
Dél-keleti szektor
 
Az  M0 autóút ezen része, amelyet 2005-ben adtak át a forgalomnak, az M5-ös  autópálya gyáli csomópontjától a 4. sz. autóútig tart (a Ferihegyi  repülőtér a 4. sz. autóúti csomóponton keresztül érhető el). A 2x2  forgalmi sávos autóúton leállósáv is épült, illetve a későbbi 2x3 sávra  történő bővítéshez is elegendő hely található az elválasztó sávban. Az  útpálya várható nagy forgalomnak jobban ellenálló betonburkolattal épült  meg.
 
A dél-keleti szektor déli szektorral való összeköttetése  jelenleg az M5-ös autópályán keresztül biztosított (ehhez az M5-ös  autópályán mintegy 4 km-t kell autózni a gyáli és soroksári csomópontok  között). A közvetlen összeköttetés (az 51. számú főút és az M5-ös  autópálya közötti szakasz), amely lehetővé teszi a folyamatos haladást  az M0-ás autóúton, a déli szektor bővítésével egy időben készül el.
 
A  szakasz két közbenső, elsősorban helyi igényeket kiszolgáló  csomóponttal rendelkezik a 34. és 36. km-szelvénynél, a 37. km.  szelvényben pedig egy komplex pihenőhely épült (Alacska).
 
Keleti  szektor
 
A 4. sz. autóút és az M3-as autópálya közötti  szakaszt 2008. szeptemberében adták át a forgalomnak. A betonburkolatú  pályán irányonként két forgalmi sáv és leállósáv áll a járművek  rendelkezésére. A szakasz átadásával lehetőség nyílt arra, hogy az M1-es  és az M3-as autópályák közötti tranzit forgalom elkerülhesse a  fővárost.
 
A keleti szektor csomópontjai:
 
 - 42. jelű 4.  sz. autóúti csomópont
 - 45. jelű Ecseri csomópont
 - 48. jelű 31.  sz. főúti csomópont Rákoskeresztúrnál
 - 52. jelű csomópont Pécel és  Rákoscsaba között
 - 54. jelű csomópont a későbbi M31 autópálya  csomópontja
 - 56. jelű csomópont Nagytarcsa és Rákosliget között
 -  58. jelű csomópont Cinkotánál
 - 60. jelű 3. sz. főúti csomópont  Kistarcsánál
 - 65. jelű csomópont Csömör és Rákosszentmihály között
 -  69. jelű M3 autópálya csomópont
 
A szakaszon pihenőhely nem  épült.
 
Északi szektor

Az M0-ás autóút  ezen része a korábban 2/B és 2/A autóút néven ismert szakaszokat köti  össze a 2008. szeptemberében átadott Megyeri-híddal. Az északi szektor –  és ezzel az M0 autóút – Budakalásznál, a 11. sz. főútnál végződik.
 
A  szakasz csomópontjai:
 
 - 70. jelű Fótnál
 - 72 jelű M2  autóúti csomópont
 - 73. jelű csomópont Dunakeszi és Káposztásmegyer  között
 - 75. jelű 2 főúti csomópont Dunakeszi és Újpest között
 
Nyugati  szektor
 
A szakasz egyelőre még csak a  „tervezőasztalokon létezik”. A 11. és 10. sz. főút közötti pályarész  átadása 2015-re, a 10. sz. főút és az M1-es autópálya közötti szakasz  átadása pedig csak ezt követően várható. (Forrás : www.autopalya.hu )

Szóval a fővárost elkerülő "autópályánk" egyfajta "magyar narancsként" létezik, de talán egyszercsak megépül, működik és betölti a tőlünk nyugatabbra már régen felismert szerepét. Legalábbis remélem... főleg, hogy megérem... 

TYB

Gazdaság:
 1 Hozzászólás   
Ajánlott cikkek:

Megduplázódik az alkalmi munkások után fizetendő adó

Így alakult az ingatlanpiac az elmúlt fél évben

Megéri Abonyban családi házat venni?

A kötelező biztosítás váltás menete lépésről lépésre

Fiatalos lendülettel fejlődik a Niki- Bau Trans

Ha ilyet vettél a Pennyben, ne edd meg!

Vádemelés az abonyi nevelőszülő ellen

Vezetéstechnikai tréningek Budapest környékén: mik a lehetőségek?

Kedvezően alakul az abonyi lakáspiac

Elindult, de szerdán megint leáll a kecskeméti Mercedes gyár

 

Kommentek

Hozzászóláshoz jelentkezz be!
M0

leho -

2010.12.09. 06:19:36

Az m0,igazi tévedés volt valaha valakiktől,miért nem készült egyböl három sávosra??????Sajnos a kamera rendszer vicces mert én, ki csak hétvégente használom az útat,tudom fejböl hogy hol vannak kihelyezve,ergo tudom hol kell figyelnem a sebbeségre,igaz soha nem sietek ott,de igy is sokan keverik az autoútat az autopályával,amit nagyon büntetnék!De bizzunk benne egyszer jó lesz,csak adig idegesitö az a sok dugó.Utoirat az eddigi rekordom az M0-son négy és fél óra volt dugóval együtt!!!!!!!!!Remélem soha többé nem lesz ilyen!üdv mindenkinek!

Szavazás
Ön kit támogatna polgármester-jelöltként?
   
 Pető Zsolt 
 Dr. Egedy Zsolt 
 Valaki más 
   
Eredmény
Programok

Miért kulcsfontosságú, hogy rendszeresen ápoljuk cipőinket?

Nincs kiábrándítóbb, mint egy koszos, igénytelen, ápolatlan cipő, akkor is, ...

Milyen hatással van az új NAV törvény az ERP rendszerekre?

Magyarországon időről időre módosulnak az adótörvények, ezzel aligha mondtunk újat. ...

Milyen tápot válassz a kölyökkutyádnak?

  Egy kiskutya rengeteg örömet tud hozni egy család ...

Hogyan lehet hatásos marketingszöveget írni?

Míg bő húsz évvel ezelőtt elég volt a termék néhány előnyét, esetleg az árát kiemelni egy-egy szórólapon, ma már merőben más a helyzet. Egyrészt több helyre kell szöveges tartalmat gyártanod, másrészt a nagy zaj miatt különösen frappánsan kell megfogalmazni a mondandódat, ha azt szeretnéd, hogy az olvasóból konverzió legyen.

Így telepítsük a csepegtető szalagot!

  A csepegtető öntözésnek köszönhetően nagyon sokat spórolhatunk a ...

Egy modern mennyezeti LED lámpa a te otthonodból is hiányzik

A modern mennyezeti LED lámpa napjainkban már a legtöbb otthonban fellelhető. Sokan gondolták úgy, hogy a régi, energiapazarló fényforrásokat lecserélik korszerűbbre, és megreformálják a világításrendszerüket. És te? Közéjük tartozol?

Korszerű implantációs eljárás csontpótlás nélkül

A csontpótlásos kezelés egy komplex, költséges folyamat, érthető, hogy sokan miért nem szeretnének belevágni. Szerencsére a modern fogászati fejlesztések lehetővé tették, hogy számukra is adott legyen egy optimális megoldás, egy speciális implantátumos technika.

Vizelettartási gondok megoldására ajánlott a lézerkezelés

 

A nőket érintő egyik nagyon érzékeny témakörről van szó, amelyet más területekhez hasonlóan a hölgyek szeretnek magukba fojtani. Nem beszélnek róla, pedig ha beszélnének, rájönnének, hogy rengeteg sorstársuk van, aki hasonló panaszokkal küzd, és egyáltalán nem kor függvénye az, hogy valakinek van vagy nincs vizelettartási problémája.

 

 


Apróhirdetések
Dr. Kostyán Andor rendelőintézet elérhetőségeihez és rendelési idejéhez kattints IDE

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Bejelentkezés
Felhasználó név:
Jelszó:
Regisztrálás
Üzenőfal
Abonyi rendőrjárőr 24 órás elérhetősége:
(30)277-3185
.

Üzenet íráshoz jelentkezz be! Előzmények

Belépett felhasználók
Menetrendek
Programkereső





Facebook
© 2010 MiAbonyunk Safe Kft., 2740., Abony, Antos János út 20. - 30/9-670-313
|
IMPRESSZUM
|
Szerzői jogok