Mi Abonyunk - Kevesebb a kamionos baleset
Hírcsatornák:        
Regisztrált tagjaink: 8082, belépett felhasználók: 0.

veroniq - 2011.10.10. 15:33

Az alábbi cikket kifejezetten Truckman nevű kedves felhasználónkra való tekintettel osztom meg most Önökkel, és természetesen várom Truckman hozzászólását is, a kamionos szemszögéből, de persze a többiek véleményére is nagyon kíváncsi vagyok. LŐVE Íme, a cikk:

 Kevesebb a kamionos baleset az előzési tilalom bevezetése óta

2011.10.10. hétfő 08:00
A januárban bevezetett kamionos előzési tilalom kedvező hatásai egyértelműen kimutathatók a baleseti adatokban. 2011 első nyolc hónapjában mind a tehergépjárművek részvételével bekövetkezett, mind a tehergépjármű által okozott balesetek száma jelentős mértékben csökkent a megelőző évhez képest.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium előterjesztése nyomán megszületett kormánydöntés alapján 2011. január elsejétől a 7500 kg-ot meghaladó megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsikkal és vontatókkal (ezek járműszerelvényeivel) az azonos irányban két forgalmi sávval rendelkező magyarországi autópálya- és autóútszakaszokon reggel 6 és este 22 óra között előzni tilos. A KRESZ rendelkezése a közlekedés megkönnyítését és biztonságosabbá tételét szolgálja. Bevezetésétől a Kormány azt várta, hogy a gyorsforgalmi utakon csökkennek az eljutási idők, nő a haladási sebesség az előzősávban, és mérséklődnek a baleseti kockázatok.
 
Tavaly január és augusztus között 125 személysérüléses baleset történt tehergépkocsi részvételével, ebből 59-et a tehergépkocsi vezetője okozott. Az idei adatok sokkal kedvezőbbek: az első nyolc hónapban 93 - 2010 azonos időszakához képest 25,6 százalékkal kevesebb - olyan személysérüléses baleset történt, amelyben tehergépkocsi is érintett volt. Ebből 49 esetben a tehergépjármű okozta a balesetet, ami az előző évi adatokhoz képest csaknem 17 százalékos csökkenést jelent.
 
Az eredményekben komoly szerepe volt annak is, hogy az országos rendőrfőkapitány nyáron a turisztikai idényhez kapcsolódó rendőri feladatokon túlmenően elrendelte a tehergépjárművek, autóbuszok vezetőinek vezetési- és pihenőidejére vonatkozó előírások megtartásának kiemelt számonkérését. A fokozottabb ellenőrzést a területi és helyi szervek elsősorban a késő esti és a hajnali órákra koncentrálva hajtották végre június közepe és augusztus vége között.
 
A tehergépjárművek az időjárási viszonyoktól függetlenül az egyik legkomolyabb baleseti veszélyforrást jelentik a közutakon. Közlekedésük kockázata meghaladja az egyéb járművekét, a kamionokhoz képest a közúti közlekedés más résztvevői lényegesen védtelenebbek. A nehéz tehergépjárművek előzési manőverei a járművek nagy tömege, az előző és előzött jármű többnyire alacsony sebességkülönbsége miatt kiemelten veszélyesek. A balesetek során nagyobb mértékben rongálódnak a járművek, így a bekövetkező személyi sérülések is jellemzően súlyosabbak.
 
A szaktárca az előzési tilalom forgalmi és közlekedésbiztonsági hatásait a szezonális eltérések figyelembe vétele érdekében a bevezetést követő egy teljes év letelte után részletesen elemzi majd.
 
 
Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Kommunikációs Főosztály
Országos Rendőr-főkapitányság Szóvivői Iroda
Közbiztonság:
Abony   
 3 Hozzászólás   

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Ajánlott cikkek:

Kilencedik perét is elvesztette Antal- Láng Edina

Égett a szemét Cegléden

Vad csapódott az utastérbe a 44-es úton

Csaló nő: Vakcinafejlesztő kutatóorvosnak adta ki magát

Szörnyű tragédia történt ma a temetőben

Nyolcadik perét nyolc ember ellen veszítette el első fokon Antal- Láng Edina

Csúnya baleset történt Cegléden

Jogerős ítélet: Antal- Láng Edina bűnös rágalmazás vétségében

Baleset a Szelei úton: gyermekeket ütöttek el

Szabadidős rendőr fogta el az abonyi vasútállomáson a szatírt

 

Kommentek

Hozzászóláshoz jelentkezz be!
III.István

Truckman -

2011.10.12. 08:12:02

Tegnap nem te voltálZavarban van:

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=1v4PPXGSqrg#!

 

A rövidebb idejig tartó gyorsuláshoz, nem a NYOMATÉKnak kéne  "nagyobbnak" lennie kolléga?!Ártatlan

 

Azért van kevesebb, mert elfogynak a sofőrök az utakról. Kinek van fél milliója egy alap C+E jogsira? Tíz év, és nem lesz Magyar sofőr! Nem fizetik meg a szakmát! Valamint nincs az a sofőr, ki 12 pont után még rizikózik! 

 

UGYANÚGY ELŐZÜNK!  Nézzék már a frsz.-eket is oké?

ROMÁN-ROMÁN-ROMÁN-MAGYAR-LENGYEL-ROMÁN-ROMÁN-SZLOVÁK-ROMÁN-MAGYAR-MAGYAR-MAGYAR-ROMÁN-CSEH-MAGYAR-ROMÁN-MAGYAR

Tegnap 17 kolléga előzött meg engem is a műszakom során, ahogy lestem vissza a videót.

Én viszont naggyal nem előzök! Engem ugyanis most nem "hajtanak"! Kényelmes 50-70-talán 80Km.Nevetés

 

Nem akarok olyan lenni, mint "Kecsó" a kollégám, kinek volt már pár büntipontja, aztán helikopáterről lekattintották, hogy az 5ösön sort előz, mert az 1ik rákfene kérte 10-re a cuccát Szegedre!

 

Neki most 2 évig nincs jogsija!

Most mosis! Casutakolja a lovakat a telephelyen!

 

Mit ér 1 hivatásos tehergépkocsivezető, jogosítvány kategóriák nélkül?

 

HÁT SEMMIT!

 

BALESETMENTESEBBET!

Az a baj

ketila -

2011.10.11. 09:06:42

hogy sokan tudják mire képesek a "lovak" de nekifog és vagy 10 kilométeren keresztül nem jut előre. Na ezek miatt született meg ez a szabály.

Valamikor régen az átkosban olyan mendemondák születtek hogy nyugaton az aki nem tud 130-al menni nem is mehet fel az autópályára, akkor még csak a Volga volt képes a keleti járműállományból. (természetesen nem számolva a Csajkákkal és a ZIL 111-el mert ezt hétkönapi ember nem vehette meg) Mi akkor ezt sokan elhittük.

Olyasmi kellene hogy az a teherjármű amelyik nem képes bizonyos sebességet elérni (Pl. IFA és hasonló régi szekerek) illetve eleve nem akar autópályához mérten közlekedni ne mehessen fel.

A rend őrei ne csak a gyorhajtókat büntessék hanem az indokolatlanul lassan közlekedőket is mert nem nekik építették az autópályákat.

ez ostobaság

III.István -

2011.10.11. 07:48:13

Eddig is az tudott előzni akinek volt mivel.Nyilván a nagy terjedelemhez több lóerő is van és nincs abban semmi veszély ha az előzés öt feltétele ugye fennáll.Lehet egy kamion fürgébb mint egy keménykalapos hétvégi autós.Nem az a lényeg hogy mekkora az autó hanem az hogy tudja az illető hogy mi az ő képessége és mi azé amin ül.Balesetmentest......(ahogy én is 37 éve)


Szavazás
Ön kit támogatna polgármester-jelöltként?
   
 Pető Zsolt 
 Dr. Egedy Zsolt 
 Valaki más 
   
Eredmény
Programok

Miért kulcsfontosságú, hogy rendszeresen ápoljuk cipőinket?

Nincs kiábrándítóbb, mint egy koszos, igénytelen, ápolatlan cipő, akkor is, ...

Milyen hatással van az új NAV törvény az ERP rendszerekre?

Magyarországon időről időre módosulnak az adótörvények, ezzel aligha mondtunk újat. ...

Milyen tápot válassz a kölyökkutyádnak?

  Egy kiskutya rengeteg örömet tud hozni egy család ...

Hogyan lehet hatásos marketingszöveget írni?

Míg bő húsz évvel ezelőtt elég volt a termék néhány előnyét, esetleg az árát kiemelni egy-egy szórólapon, ma már merőben más a helyzet. Egyrészt több helyre kell szöveges tartalmat gyártanod, másrészt a nagy zaj miatt különösen frappánsan kell megfogalmazni a mondandódat, ha azt szeretnéd, hogy az olvasóból konverzió legyen.

Így telepítsük a csepegtető szalagot!

  A csepegtető öntözésnek köszönhetően nagyon sokat spórolhatunk a ...

Egy modern mennyezeti LED lámpa a te otthonodból is hiányzik

A modern mennyezeti LED lámpa napjainkban már a legtöbb otthonban fellelhető. Sokan gondolták úgy, hogy a régi, energiapazarló fényforrásokat lecserélik korszerűbbre, és megreformálják a világításrendszerüket. És te? Közéjük tartozol?

Korszerű implantációs eljárás csontpótlás nélkül

A csontpótlásos kezelés egy komplex, költséges folyamat, érthető, hogy sokan miért nem szeretnének belevágni. Szerencsére a modern fogászati fejlesztések lehetővé tették, hogy számukra is adott legyen egy optimális megoldás, egy speciális implantátumos technika.

Vizelettartási gondok megoldására ajánlott a lézerkezelés

 

A nőket érintő egyik nagyon érzékeny témakörről van szó, amelyet más területekhez hasonlóan a hölgyek szeretnek magukba fojtani. Nem beszélnek róla, pedig ha beszélnének, rájönnének, hogy rengeteg sorstársuk van, aki hasonló panaszokkal küzd, és egyáltalán nem kor függvénye az, hogy valakinek van vagy nincs vizelettartási problémája.

 

 


Apróhirdetések
Dr. Kostyán Andor rendelőintézet elérhetőségeihez és rendelési idejéhez kattints IDE

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Bejelentkezés
Felhasználó név:
Jelszó:
Regisztrálás
Üzenőfal
Abonyi rendőrjárőr 24 órás elérhetősége:
(30)277-3185
.

Üzenet íráshoz jelentkezz be! Előzmények

Belépett felhasználók
Menetrendek
Programkereső





Facebook
© 2010 MiAbonyunk Safe Kft., 2740., Abony, Antos János út 20. - 30/9-670-313
|
IMPRESSZUM
|
Szerzői jogok