
A videojáték-piac folyamatosan átalakul, és komoly próbatételekkel találja szembe magát. Az egyik legutóbbi példája ennek az új játék, amely Gotham sötét világában játszódik, de sokak szerint nem ér fel az előző klasszikusok szintjére.
Az Arkham-trilógia igen magasra helyezte a lécet, és sajnos az új termék még a korábbi változat, a Batman: Arkham Origins szintjét is aligha éri el. A csalódottság nem csak a nosztalgiából fakad; valódi problémák és aggodalmak állnak a háttérben, amelyeket az x box one játékosok közössége is érez.
A szereplők sokszínűsége
A jelen játék négy főszereplőt vonultat fel, akik saját személyiséggel és képességekkel rendelkeznek. Az Arkham játékokkal ellentétben ezúttal nem minden ismert gonosztevőt sűrítettek a történetbe.
Ehelyett az ellenfelek a később csatlakozó mechanikák révén tűnnek fel, ami új színt hoz a játék világába. A trauma és a veszteség élményei határozzák meg a narratívát, amit a játékosok többsége mélyen átérez.
Nightwing például vezetői szerepével küszködik, míg Batgirl és Robin saját veszteségeiktől próbálnak megszabadulni. Ezek az elemek valódi mélységet adhatnak a történetnek, de vajon elegendőek-e ahhoz, hogy fenntartsák a játékosok figyelmét? Sokan úgy vélik, hogy a karakterfejlődés súlya az, ami igazán magával ragadóvá teheti a játékot.
Játékmenet és technikai nehézségek
A harcrendszer alapjai ismerősek és részben működőképesek, de a küzdelmek során tapasztalt nehézségek miatt sok játékos elégedetlen. A kamerakezelés gyakran pontatlan, ami különösen azokban a szituációkban zavaró, amikor a pontosság elvárható lenne.
Bár a harc tartalmaz különleges támadásokat, a megszokott detektív módot sokan hiányolják. A pályatervezés nem éri el az Arkham-játékok színvonalát, ez pedig monoton, ismétlődő csatákhoz vezethet.
A nyílt világ jellegzetességei sok lehetőséget nyújthatnak, de jelen esetben inkább hátráltatják a játékot. Gotham városa nem képes élő, lüktető közösségként megjelenni.
Ez különösen szembetűnő, ha összehasonlítjuk a korábbi Arkham Knight című játékkal, ami még a régebbi konzolgeneráció korszakában is csodás megjelenésű volt. Az FPS problémák, amit a konzolos játékosok tapasztalnak, tovább nehezítik a helyzetet.
A jövő bizonytalan kilátásai
Az iparág egyre inkább a multiplayer és az online élmények felé mozdul el, ami nem mindig jelenti a minőség emelkedését. Az új gothami kalandok vegyes minősége és néhány megkérdőjelezhető tervezési döntése rámutat arra, hogy a videojáték-piac előtt még sok kihívás áll. Az újításoknak és a klasszikus elemek újraélesztésének egyensúlya alapvető a sikerhez.
Még kérdéses, hogy merre halad tovább a szuperhősös játékok fejlődése, de úgy tűnik, hogy az efféle kiábrándító produktumok nem segítenek a rajongók visszaszerzésében.
A Warner Bros. legújabb próbálkozása inkább egy elhalasztott lehetőségnek tűnik, mintsem valami új irányvonalnak. Az ár-érték arány továbbra is vitatható, és a piaci trendek azt mutatják, hogy a felhasználók gyakrabban kényszerülnek magas összeget fizetni egy átlagos élményért.