Mi Abonyunk - Vigyázz a leállósávban!
Hírcsatornák:        
Regisztrált tagjaink: 8081, belépett felhasználók: 0.

veroniq - 2011.02.07. 14:04:10

 Személyi sérüléses balesetek száma az ÁAK Zrt. gyorsforgalmi úthálózatán 

(2008-2010)

Nagyszabású közlekedésbiztonsági kampányt indít az ÁAK Zrt.

Leállósáv – Csak vészhelyzetben!
 
„Van Magyarországon 5 négyzetkilométernyi terület, ahol a túlélési esély mindössze 20 perc.” – Ez áll az Állami Autópálya Kezelő Zrt. legújabb kampányának középpontjában. A riasztó számadatok mögött a leállósáv veszélye, valamint a helytelen és sokszor felelőtlen használata áll. Az ÁAK Zrt. álláspontja szerint az autópályák záróvonallal leválasztott sávja több figyelmet és egy esetleges névváltoztatást is igényelne.
 
Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. kiemelt feladatának tekinti, hogy a kezelésében lévő úthálózaton javuljon a közlekedésbiztonsági helyzet, csökkenjen a balesetek száma és pozitív irányba változzon a vezetési kultúra. Annak ellenére, hogy továbbra is az autópályák számítanak a legbiztonságosabb útszakaszoknak az országos közúthálózaton, az elmúlt három évben (2008-2010) az ÁAK kezelésében lévő úthálózaton 20%-kal nőtt a halálos kimenetelű balesetek száma. A tavalyi évben a legtöbb személyi sérüléssel járó baleset az M7-es autópályán történt, a legveszélyesebb időszaknak pedig az augusztus és október hónapok számítanak.
 
 
A halálos balesetek emelkedéséhez jelentős mértékben hozzájárul az is, hogy a hazai gyorsforgalmi úthálózaton a gyorshajtás, utolérés és elalvás mellett új, eddig nem jellemző baleseti típusok jelentek meg, mint például a gyalogos elütés, illetve az 2x1 sávos útszakaszokon a frontális ütközés.
 
A gyalogos elütések jelentős része a leállósávban történik, ahol sokszor indokolatlanul állnak meg az autósok, például utántöltik az ablakmosó folyadékot, kivesznek a csomagtartóból valamit vagy csak az út szélén végzik el szükségleteiket. Mindez amellett, hogy felelőtlen magatartás – hiszen a tragédiához az is elegendő, ha egy nagy sebességű gépjármű elsodor valakit –, a leállósávon történő megállást és várakozást a KRESZ is egyértelműen tiltja (37. § 4.).
 
Ugyancsak gyakori szabálysértés az a vezetői magatartásforma is, amikor torlódás esetén előzésre használják a leállósávot. Ilyenkor a fokozott balesetveszély mellett a mentő járművek (rendőrség, mentők, tűzoltóság) munkáját is hátráltatják. Mindemellett a leállósáv egyben üzemi terület is, az ÁAK Zrt., mint az útszakasz kezelője rendszeres fenntartási, karbantartási és üzemeltetési munkát (pl. fűkaszálás, takarítás, úthibák ellenőrzése) végez ezen a területen.
 
 
Az ÁAK Zrt. véleménye szerint a leállósáv helytelen használatában szerepet játszhat a megtévesztő, félreértésre okot adó elnevezés is. Ha azt például üzemi sávra vagy vészsávra „keresztelnék” át – sok európai országhoz hasonlóan –, sokkal egyértelműbb lenne az oldalsáv valódi funkciója és feladata. A kifejezés így meghatározná azt is, hogy a leállósávon csak műszaki hibás vagy figyelmeztető fényjelzését használó, forgalomellenőrzést, útfenntartást, útüzemeltetést, illetve a megkülönböztető jelzését használó mentést végző jármű haladhat és állhat meg. Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. szakemberei évek óta szorgalmazzák a KRESZ ez irányú módosítását, és bíznak benne, hogy a névváltozás hamarosan bekövetkezhet és eléri célját.
 
Az ÁAK Zrt. most induló nagyszabású közlekedésbiztonsági kampányának középpontjában az említett okok miatt a leállósáv áll. Az elmúlt két évben 50 jelentős baleset történt az ÁAK kezelésében lévő gyorsforgalmi útszakaszok leállósávjain, ahol csak a tavalyi évben öten veszítették az életüket. Az értelmetlen tragédiákból egy is sok! A társaság célja óriásplakátokon, rádió- és televízió hirdetésekben, szakmai és civil fórumokon felhívni a közlekedők figyelmét a leállósáv helytelen használatára, ennek veszélyeire, valamint a helyes magatartásformákra.
 
Amennyiben műszaki okból elkerülhetetlen a leállósávon történő megállás, az alábbi szabályokat – a gépjárművezető és az utasok érdekében – mindenképpen be kell tartani:
1. Az autóval teljesen le kell húzódni jobbra, az út szélére;
2. be kell kapcsolni a vészvillogót;
3. fel kell venni láthatósági mellényt;
4. ki kell tenni az elakadásjelző háromszöget az autó mögött kb. 150 méterre;
5. az utasokkal együtt a szalagkorlát mögé kell állni;
6. és a segítség megérkezéséig végig ott kell tartózkodni!
Közbiztonság:
Baleset   
 1 Hozzászólás   

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Ajánlott cikkek:

Kilencedik perét is elvesztette Antal- Láng Edina

Égett a szemét Cegléden

Vad csapódott az utastérbe a 44-es úton

Csaló nő: Vakcinafejlesztő kutatóorvosnak adta ki magát

Szörnyű tragédia történt ma a temetőben

Nyolcadik perét nyolc ember ellen veszítette el első fokon Antal- Láng Edina

Csúnya baleset történt Cegléden

Jogerős ítélet: Antal- Láng Edina bűnös rágalmazás vétségében

Baleset a Szelei úton: gyermekeket ütöttek el

Szabadidős rendőr fogta el az abonyi vasútállomáson a szatírt

 

Kommentek

Hozzászóláshoz jelentkezz be!
R.I.P.

Truckman -

2011.02.07. 17:03:30

5 éve egy havernak kifogyott a nyál a konzervdobozából, miközbe Pestnek ment az M5-M0 pesti szakaszán, munkába menet. Egy kolléga megállt neki "segíteni", adott neki kölcsön nyálat, egy marmonban. Miközbe ő, láthatósági mellényben elakadásjelzővel csurgatta a nedüt az autójába, egy másik közlekedő, elsodorta! Szörnyethalt! Még, a segítő kollégának annyi deje volt, hogy beugrott a haver, és az ő kocsija közé! Ő sem kolléga már! Bár, most is vezet, holmi vilcser kocsit, mert térdtől lefelé nincs már mivel nyomni neki a pedálokat!

 

Ezért van az, ha mikor én bajba jutottal futok össze a sztrádák bármelyikén a leállósávon, kiépítéstől függően inkább NEM ÁLLOK MEG! Fogom a telót, és hívom a pálya ügyeletet, és bejelentem, hogy itt, és itt, ilyen műszaki hibás autó vesztegel!

Még ha turhás is lesz a hátam!

 

Sztrádákon történő stauknál (balesetekenél) mikor közvetlenül a környezetében történik egy baleset, ki ne szálljon "elsősegélynyújtást adni, + menteni"! Mert 99%, hogy őt is menteni kell majd!

Húzodjon le, nyomja ki a papucsokat,  tegyen rá minden létező világítást a járműre (tompított, fényszóró, ködlámpák, belső világítás), és nyitott ajtó(kat) maga mögött hagyva, takarodjon le a szalagkorlátokon kívülre, vagy 5 méterre attól is távolabb! Bent ne maradjon a kocsiban, amennyiben lát egérutat, hogy kimeneküljön a szalagkorláton kívülre! (...ha olyan felkészült, hogy Emergency Set van az utasterében, esetleg azt vegye magához, és az abban leírtak szerint próbáljon "cselekedni"  a továbbiakban.)

...és majd ott csodálkozzon a látottakon majd, legrosszabb esetben! És majd ott "a biztonságban" kiabálhatja magának: AZTAKURVA MINDENIT! ÚRISTEN! BAZDMEG! JÉÉÉZUSOM! A KOCSIM TE BAROM! ÁJJ MÁR MEG! FÉKEZZ!"

Állítom olyanokat láthat, mint az akcijófilmek forgatásán!

 

 

...jah! Azért a 112-t ne felejtse el hívni, amennyiben, a végkifejlet után, legszerencsésebb esetben, mint csak TANÚ marad, ez egyáltalán eszébe lesz majd ott, és akkor!

Azért fura érzés tölti majd el, miután "abbamarad a forgatás"! Kurva csend lesz pár pillanatig! Azokat a szagokat (motorolaj, hűtővíz, gumiszag, légzsákok kipukkanásakor érezhető érdekes gáz szagot, rosszabb esetben "bél-és vér szag, mint a diszó széthasításakor egy disznótoron, stb. Ezen szaghatások, minél nagyobb a környezet páratartalma, annál erősebben terjed, és annál erősebben érezhető!), és hangokat rosszabb esetben (mint egy vadnyúl siítása, mikor megfogja valaki), soha nem felejti el! Mondhatom úgy is, 1 ÉLETRE MEGVÁLTOZIK!

 

 

Más tanulni a KRESZ könyvből, meg Elsősegély oktatáson a dolgokat! ÉS MÁS AZ ÉLETBEN ÁTÉLNI-CSELEKEDNI"!

 

Felfoghatja úgy is, hogy már megint csak hülyéket írok!

Pedig szerintem, ha ezt feltételezi ki írásomból...

..nos, nemhinném, hogy én vagyok az éretlen!Király

 

Csak tegyen fel 2 kérdést most magának:

1. VAN EMERGENCY SET-tem az utastérben?

2. VAN VALAMILYEN TŰZOLTÓ KÉSZÜLÉKEM a kocsiban?

 

Nos, bár egyik sem kötelező, de erősen ajánlott! Elfér! Jobb ha van! Érti? Ha nem, majd egy balesetkor "megérti", ha baj van! Ártatlan

BALESETMENTESEBB KÖZLEKEDÉST!


Szavazás
Ön kit támogatna polgármester-jelöltként?
   
 Pető Zsolt 
 Dr. Egedy Zsolt 
 Valaki más 
   
Eredmény
Programok

Miért kulcsfontosságú, hogy rendszeresen ápoljuk cipőinket?

Nincs kiábrándítóbb, mint egy koszos, igénytelen, ápolatlan cipő, akkor is, ...

Milyen hatással van az új NAV törvény az ERP rendszerekre?

Magyarországon időről időre módosulnak az adótörvények, ezzel aligha mondtunk újat. ...

Milyen tápot válassz a kölyökkutyádnak?

  Egy kiskutya rengeteg örömet tud hozni egy család ...

Hogyan lehet hatásos marketingszöveget írni?

Míg bő húsz évvel ezelőtt elég volt a termék néhány előnyét, esetleg az árát kiemelni egy-egy szórólapon, ma már merőben más a helyzet. Egyrészt több helyre kell szöveges tartalmat gyártanod, másrészt a nagy zaj miatt különösen frappánsan kell megfogalmazni a mondandódat, ha azt szeretnéd, hogy az olvasóból konverzió legyen.

Így telepítsük a csepegtető szalagot!

  A csepegtető öntözésnek köszönhetően nagyon sokat spórolhatunk a ...

Egy modern mennyezeti LED lámpa a te otthonodból is hiányzik

A modern mennyezeti LED lámpa napjainkban már a legtöbb otthonban fellelhető. Sokan gondolták úgy, hogy a régi, energiapazarló fényforrásokat lecserélik korszerűbbre, és megreformálják a világításrendszerüket. És te? Közéjük tartozol?

Korszerű implantációs eljárás csontpótlás nélkül

A csontpótlásos kezelés egy komplex, költséges folyamat, érthető, hogy sokan miért nem szeretnének belevágni. Szerencsére a modern fogászati fejlesztések lehetővé tették, hogy számukra is adott legyen egy optimális megoldás, egy speciális implantátumos technika.

Vizelettartási gondok megoldására ajánlott a lézerkezelés

 

A nőket érintő egyik nagyon érzékeny témakörről van szó, amelyet más területekhez hasonlóan a hölgyek szeretnek magukba fojtani. Nem beszélnek róla, pedig ha beszélnének, rájönnének, hogy rengeteg sorstársuk van, aki hasonló panaszokkal küzd, és egyáltalán nem kor függvénye az, hogy valakinek van vagy nincs vizelettartási problémája.

 

 


Apróhirdetések
Dr. Kostyán Andor rendelőintézet elérhetőségeihez és rendelési idejéhez kattints IDE

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Bejelentkezés
Felhasználó név:
Jelszó:
Regisztrálás
Üzenőfal
Abonyi rendőrjárőr 24 órás elérhetősége:
(30)277-3185
.

Üzenet íráshoz jelentkezz be! Előzmények

Belépett felhasználók
Menetrendek
Programkereső





Facebook
© 2010 MiAbonyunk Safe Kft., 2740., Abony, Antos János út 20. - 30/9-670-313
|
IMPRESSZUM
|
Szerzői jogok