Mi Abonyunk - Kutya egy idő van
Hírcsatornák:        
Regisztrált tagjaink: 8081, belépett felhasználók: 0.

Truckman - 2010.12.26. 18:43:59

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.

Kutya egy idő köszöntött ránk, szinte egyik pillanatról a másikra.  Sofőrként az utakat kell járnom. Kell, tehát nem puszta szórakozásból járom az ország útjait! Nem tudom egyszerűen felfogni azt, hogy az emberek autóba ülve így , pláne Karácsonykor miért nem tudnak vigyázni!

Miért kell egy nap már a 7. balesetet látnom?! Az útviszonyok pláne lakot területen kívül igen "extrém" környezeti, időjárási tulajdonságokkal bírnak! Hóátfúvások, lefogyott ónos eső a fagyott hóbordás sávokban, korlátozott látási útviszonyok. Mégis! Mégis hajt a barom állatja! Igen. Barom állatjának kell hogy nevezzem már az amúgy a KRESZ-ben "közlekedési partner"-ként tiuált autósokat. Főleg a SUZUKI márka alatt futó "legóautósokra"', és sajnos keleti (határon túli magyarjainkra) ROmán forgalmi rendszámmal közlekedő, de az alatt koránsem biztos hogy ROmán állampolgárságú embertársainkra értem ezt! Ma, kora reggel indultam útnak. Nem is reggel, hajnal. Hajnal 03:40-kor. 

Ceglédet elhagyva, felhajtva a 4-es számú főútra (halálútra) Pestnek vettem az irányt! Az úttesten hó, semmi sózás! Az autók által felvert, és gyorsban kreált hóbuckák. Haladni nem lehetett csak max. 60al. A 60 már az a szint, hol ugyan a vezető már ilyen útviszonyok mellett ugyan semmit sem tud tenni, ha mondjuk megcsúszik, vagy  egy vad kiszalad elé, és manővereznie kellene, a másodperc törtrésze alatt! Amíg  Gyálra értem, 4 árokba csúszott autót hagytam magam mögött,  az utlolsó közűlük  pedig, pár tíz méterrel mögöttem dobott egy keringőt, mondhatni hirtelen, és csapódott a szembe sáv padkáján keresztül az árokba, és állt meg billegve az árokszélen. Autót cserélve, délelőtt 2, és nemrég még egy baleseti helyszínelést láttam, álltam végig!

Láttam siránkozó embereket ácsorogni az útszélen, összetört szinte mind új autóik mellett, fejüket fogva, remegő kézzel szedegetve a szétszóródott papírszalvétákat az úttestről, mindezt korom sötétben, és láthatósági mellény nélkül! Kérdem én: Normálisak vagytok? Miért nem elég a 30-40 kilométer per óra? Miért kell előzni, azaz nem is előz, csak szeretne, mert le nem vált alsóbb sebesség fokozatba, hogy erőtartaléka legyen, hanem úgy ötösbe, füstölő, sőt, már már lefulladó motorral próbál avirnyálni mellettem perceken keresztül. Dudál, hogy nem lát semmit, lassítsak, mert a járművem felépítménye tetejéről az erős északi szél a porhavat le le söpri, ezzel a tükörben én elnézve, szinte porcukorfelhőt képezve mellettem, mögöttem.

Az előzés, nem kötelező manőver Tisztelt Hölgyeim, és Uraim! Pláne, nem ilyen mostoha időjárási viszontagságok közepette! Aztán látom, hogy küszködik, "harcol" ahogy én ezt nevezem,  meglátom, hogy egy gyerekember van a hátsó ülésén, persze öv nélkül, s kisvártatva miután kizárólag nekem köszönheti azt, hogy betudta fejezni az előzést, letér pár száz méter után egy üzemanyagtöltő állomásra! Kérdem én, ennek mi értelme volt, és elhaladva én az úton nyomok neki egy 12bar erejével visító harsonát, de olyat hogy a kürt előtti havat lesöpri a kabin tetejéről, s azt elém a szélvédőre hajítja! Az meg illettében, miután épp kiszáll a legóautójából, majd összeszarja magát, és bemutat újjával! Ki a hülye? Én? Én, vagy ő? Telik múlik az idő, ismét este van. Mentő hangjára leszek figyelmes, nem látom hol jön, honnan jön, csak hallom egyre közelebb jön az a nem épp kellemes hang, és a fagyott havas fák mögöttem már kékbe-pirosban villódznak. Kirakom a papucsot jobbra, elengedem a gázt, látom a tükörben ahogy kisorol mögülem, és olyan 30al megelőz!  Megvillantja elakadásjelzőjét, megköszönve azt, hogy elősegítettem.

Eltűnik a hópelyhek összevisszaságában. Csend lett.  Nincs más, csak én, meg a 12 kerék az úton. Furcsállom, hogy már jó ideje nem jön forgalom szemből! Végül is érthető, hisz Karácsony van. Aztán előttem a hópelyhek fényében ismét jön, de már csendesen. Baleset van az Istenit már megint! ...kiáltom el magam a fülkében. Előttem egy rendőr alakja rajzolódik ki, frappáns új láthatósági mellényben, s int hogy óvatosan kerüljek balról. Biluxszal nyugtázom neki. Közbe látom, megint egy autó. Megint egy fa! A kettő együtt! Lent a földön, bőrönddel a földhöz szögezett fekete zsák, nehogy a szél felkapja! Torkomba gombóc keletkezik, nyelek egyet, cigiért nyúlok a műszerfalhoz, benyomom az elektromos cigigyújtót  mellettem, majd becsukom szemem, és elbúcsúztatom magamban az illetőt. Ő volt a hetedik, és az első legszerencsétlenebbül járt! És még a műszakomnak nincs vége! Még majd 12 óra!

Közbiztonság:
Blogok   
 10 Hozzászólás   
Ajánlott cikkek:

Kilencedik perét is elvesztette Antal- Láng Edina

Égett a szemét Cegléden

Vad csapódott az utastérbe a 44-es úton

Csaló nő: Vakcinafejlesztő kutatóorvosnak adta ki magát

Szörnyű tragédia történt ma a temetőben

Nyolcadik perét nyolc ember ellen veszítette el első fokon Antal- Láng Edina

Csúnya baleset történt Cegléden

Jogerős ítélet: Antal- Láng Edina bűnös rágalmazás vétségében

Baleset a Szelei úton: gyermekeket ütöttek el

Szabadidős rendőr fogta el az abonyi vasútállomáson a szatírt

 

Kommentek

Hozzászóláshoz jelentkezz be!
Nagyfehér

III.István -

2010.12.30. 12:46:07

Látod már a memóriám se a régi,pl azt se tudom ki lehetsz./Tóth Lacik /Tényleg együtt voltunk inasok,de írd már meg az iwivre ki is vagy valójában,mert ez a neved még nem létezett 75-ben. Lehettél mondjuk öreg" szakszi" brűgő" ubi" petőfi".......egér" vagy bármi. Üdv: kopper"
III. István

Nagyfehér -

2010.12.30. 05:29:42

Nem Tóth Lacira gondolsz véletlenül? Amúgy együtt voltunk inasok, Nagy Jóska volt az oktatónk.Szerintem tudod ki vagyok.
Nem 1ről beszélünk

Truckman -

2010.12.29. 15:47:20

..azért kösz! :)
BVM

III.István -

2010.12.29. 15:38:02

Hehh.30 évvel ezelőtti nevekből két Nagy lászló maradt meg,apja és fia.Az apja darus volt a fia meg a rakodóm egy ideig.Nemrég meg Abony legerősebb embere is volt.(?)Most falumbeli és "kacsa" a beceneve. Akkoriban nem a nevek voltak az ismertetők hanem az arcok és a rendszámok amik jöttek szembe és messziről felismertük egymást.Többszázas adatbázisom volt fejben ami az új rendszámrendszer bevezetésekor elszállt. FR 68-41 az első Barkasom,FH 53-46 az első ZIL-em....LS 53-93 az első motorom.....
BVM

Truckman -

2010.12.29. 15:02:58

Hehh. Nem ismerted a "homoki Lacit", becsületes nevén Nagy Lászlót?
Truck

III.István -

2010.12.27. 23:39:10

Nyerges MAZ-ja csak az ÉPFU nak volt és akkoriban Szolnok panelból épült,sok ismerősöm volt sofőrök és nem sofőrök,abonyiak is,mert nem csak sofőr voltam hanem víz-gázszerelő is a Szolnok m.ÁÉV dolgozójaként.Ahh,volna mit mesélni....
MA3

Truckman -

2010.12.27. 19:23:11

Nem emlékszel, hogy ÉPFU4 volt-e ráfirkantva arra a sátras kék MAZra? Mert ha az volt, és még sátras is volt a panelszállító... ...abban az öregem volt! Nekem anno ő mesélt 1 ilyen sztorit! :D Merő véletlen lenne. :s
Előzni nem kötelező

III.István -

2010.12.27. 15:10:00

Az én történetem a következő: Az MHSZ-es oktatóautó a benzines ZIL 130 nyergében üldögéltem 1979 ben mint tanuló.Az oktató szlogene volt hogy hajtani ahogy csak lehet mert így kell majd dolgozni.Országúton vezettem épp amikor utolértük a hűtős IFA-t. Naná hogy index ki és add az előzésnek.Volt is szemben elég szabad kilátás de az IFA 80 körül én meg száz fölött kicsivel.(115-öt tudott az üres ZIL..).Az előzéssel ott jártam hogy egymás mellett száguldottunk mikor feltűnt szemben távol vagy nem is távol egy MAZ.Én jobbra néztem kiváncsian hogy az Ifás ugyan beengedne-e? Hát eszében se volt.Mindez alatt az okatatóm aludt mert egy hétfői másnaposság terhe alatt volt.De az ösztön és a teljes gáz rezgése felébresztette.Csak kicsit lépett az oktatófékre,nekem csak be kellett kormányozni az IFA mögé és már húzott is el a szembejövő panelszállító nyerges.Egy szó,egy dorgálás el nem hangzott,mentünk tovább,de én egy életre megtanultam hogy vészhelyzetben is csak magamra számíthatok és feladni még mindig biztonságosabb mint erőltetni és más segítségét remélni.Azóta már pár esetben gyakoroltam a feladást....hihetetlen de egy kis fékkel már vége is az erőltetésnek és már újra mögötte vagyok biztonságban.Még egy tanításra emlékszem.-Úgy vezessük az autót mintha nem volna rajta fék-----ez különösen nagy segítség jeges úton.Imádtam vezetni itéletidőben,éjjel és bármilyen viszonyok között,balesetem még nem volt.Már nem vagyok oda a vezetésért.(dehogynem!!)
Nincs igazad Süllő!

Thomas -

2010.12.27. 14:30:46

Van aki hozzászóljon!Én. Kamionososunk valóban jól látja a dolgokat.Hajmeresztő, ami az utakon ilyen időjárási viszonyok mellett (is) történik. Az én egyik fiam is kamionos, és nap mint nap hallok hasonló történeteket. Szomorú az emberi felelőtlenség. Felelőtlenség magunkkal, és azokkal szemben, akik az általunk vezetett bádogdobozban velünk együtt ülnek. Felelőtlenség az úton velünk együtt közlekedni próbálókkal szemben. Jó lenne ha a már közhelynek számító mondást "Mindenkit hazavárnak" senki nem felejtené el, ilyen időben csak azok ülnének volánhoz akik megfelelő gyakorlattal rendelkeznek, és jó lenne megjegyezni, a "Kaszással" szemben nem ellenfél a kivagyiság, az én autóm a leggyorsabb ,legerősebb, legjobb felfogás!
Ha nincs más ki hozzád szóljon...

Süllő -

2010.12.27. 12:39:47

Csak sejtem, hogy fuvarosuk a blogíró, mert szerzőként nálam nem látszik, csak mindenféle képfeltöltéses marhaság. Ismét a közutak hőse lettél, ismét igazság vagyon (néhol elrejtve...)írásodban, ismét nem sok ember fog reagálni rá. De aki vezetett már hasonló kaliberű járgányt, és ismeri az utak e szegmensét, az tudja, hogy ez a való világ... Nem az ami a retekklubon fut... Üdv Süllő

Szavazás
Ön kit támogatna polgármester-jelöltként?
   
 Pető Zsolt 
 Dr. Egedy Zsolt 
 Valaki más 
   
Eredmény
Programok

Miért kulcsfontosságú, hogy rendszeresen ápoljuk cipőinket?

Nincs kiábrándítóbb, mint egy koszos, igénytelen, ápolatlan cipő, akkor is, ...

Milyen hatással van az új NAV törvény az ERP rendszerekre?

Magyarországon időről időre módosulnak az adótörvények, ezzel aligha mondtunk újat. ...

Milyen tápot válassz a kölyökkutyádnak?

  Egy kiskutya rengeteg örömet tud hozni egy család ...

Hogyan lehet hatásos marketingszöveget írni?

Míg bő húsz évvel ezelőtt elég volt a termék néhány előnyét, esetleg az árát kiemelni egy-egy szórólapon, ma már merőben más a helyzet. Egyrészt több helyre kell szöveges tartalmat gyártanod, másrészt a nagy zaj miatt különösen frappánsan kell megfogalmazni a mondandódat, ha azt szeretnéd, hogy az olvasóból konverzió legyen.

Így telepítsük a csepegtető szalagot!

  A csepegtető öntözésnek köszönhetően nagyon sokat spórolhatunk a ...

Egy modern mennyezeti LED lámpa a te otthonodból is hiányzik

A modern mennyezeti LED lámpa napjainkban már a legtöbb otthonban fellelhető. Sokan gondolták úgy, hogy a régi, energiapazarló fényforrásokat lecserélik korszerűbbre, és megreformálják a világításrendszerüket. És te? Közéjük tartozol?

Korszerű implantációs eljárás csontpótlás nélkül

A csontpótlásos kezelés egy komplex, költséges folyamat, érthető, hogy sokan miért nem szeretnének belevágni. Szerencsére a modern fogászati fejlesztések lehetővé tették, hogy számukra is adott legyen egy optimális megoldás, egy speciális implantátumos technika.

Vizelettartási gondok megoldására ajánlott a lézerkezelés

 

A nőket érintő egyik nagyon érzékeny témakörről van szó, amelyet más területekhez hasonlóan a hölgyek szeretnek magukba fojtani. Nem beszélnek róla, pedig ha beszélnének, rájönnének, hogy rengeteg sorstársuk van, aki hasonló panaszokkal küzd, és egyáltalán nem kor függvénye az, hogy valakinek van vagy nincs vizelettartási problémája.

 

 


Apróhirdetések
Dr. Kostyán Andor rendelőintézet elérhetőségeihez és rendelési idejéhez kattints IDE

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Bejelentkezés
Felhasználó név:
Jelszó:
Regisztrálás
Üzenőfal
Abonyi rendőrjárőr 24 órás elérhetősége:
(30)277-3185
.

Üzenet íráshoz jelentkezz be! Előzmények

Belépett felhasználók
Menetrendek
Programkereső





Facebook
© 2010 MiAbonyunk Safe Kft., 2740., Abony, Antos János út 20. - 30/9-670-313
|
IMPRESSZUM
|
Szerzői jogok