Mi Abonyunk - Újjászületett az abonyi fiatalember: Ő akadt fel a vonat ütközőjére
Hírcsatornák:        
Regisztrált tagjaink: 8082, belépett felhasználók: 0.

veroniq - 2014.01.24. 15:37

Képeink a balesetet szenvedő autóról készültek!- A szerencsétlenül járt fiatalember a csodával határos módon úszta meg a történteket, mesélte el lapunknak egyik kedves ismerőse. A kerékpárgyárba indult dolgozni az abonyi férfi, saját gépkocsijával ment munkába. A vasúti átjáróban, mely sorompó nélküli, megtörtént a szerencsétlen baleset, az autója totálkárosra tört, de ő újjászületett. Több bordája eltört, de maradéktalanul felépülhet.

Olvasónk az esettel kapcsolatban tanácstalanul kérdezi, hogy vajon a vonat vezetőjének mely esetekben kell már előre a vasúti átjáróhoz közeledve hangjelzést adnia, magyarul dudálnia. Sajnos erre a választ én magam sem tudom, ezért kérem a témában jártas MÁV-os olvasókat, hogy segítsenek erre a kérdésre megadni a választ. A baleset bekövetkeztekor lapinformációink szerint a vonat nem adott ki hangjelzést. A vasúti átjárók egyébként súlyos balesetforrást jelentenek. A KRESZ részletesen szabályozza, hogy melyik fajtánál mi a teendő. A balesetek elkerülése érdekében kérdeztem meg a legfontosabbakról Janik Andrást, a JANIK Autósiskola vezetőjét, aki elmondta, hogy a vasúti átjárók a különösen veszélyes hely kategóriába tartoznak. A statisztikák szerint a balesetek több mint 60%-a halálos!

Alaphír IDE kattintva

Éppen ezért szigorú szabályok vonatkoznak annak megközelítésére és a rajtuk való áthaladásra. Egy vasúti járműszerelvénynek általában kell 1000 méter, hogy le tudjon fékezni! A mozdonyvezető, amikor már látja az akadályt késő! Nem tud megállni! Vasúti átjáró veszélyt jelző tábla: lakott területen belül 50-100 m-re, lakott területen kívül 150-250 m-re van kihelyezve, vele egy oszlopon a háromsávos  előjelző táblával, 60-80 méterenként a kétsávos majd egysávos (visszaszámlálás jelleggel). A vasúti átjáró kezdete tábla lehet egyes, úgynevezett Andráskereszt, (egyvágányos átjáró) vagy kettőzött kereszt (kettő vagy többvágányos átjáró). Ebből lehet tudni, hogy milyen hosszan leszünk a veszélyes helyen, illetve honnan jöhet a baj. 

A mai korszerű átjárókban fénysorompó és félsorompó,( ill kettő félsorompó jobb és baloldal is) segíti az áthaladást. A két félsorompó lényege, hogy a baloldali 30 mp-el később csukódik mint a jobb oldalon. Ez az idő feltehetően elég az esetlegesen beragadt jármű kimenekítésére. A mai sorompók a biztonságot szolgálják minden tekintetben, hiszen a rúd kialakítása egyébként is lehetővé teszi, hogy könnyedén letörjük, ha valamiért a síneken rekednénk.
Saját elhatározásból a vasúti átjáró előtt és után 30 m-en belül tilos megállni. A síneken soha semmilyen körülmények között!

Az átjáró megközelítését olyan sebességgel szabad megtenni, hogy legyen idő meggyőződni az áthaladás veszélytelenségéről. (bármilyen gép meghibásodhat) Éppen ezért nem zöld ( szabad jelzés) hanem fehér fény jelzi, hogy engedélyezett az áthaladás, illetve azt, hogy működik a berendezés. Úgy konstruálták a készüléket, hogy ha elromlik, akkor kikapcsolja saját magát. Figyelem: Csak akkor tekinthető rossznak ha kikapcsolt! ("tíz perce itt állok a pirosnál, biztos elromlott") Ne vetesd el a jogsit!

Amikor egyik fénye sem működik, akkor kötelezően meg kell állni, megállással meggyőződni és úgy szabad áthajtani! A vezető felelőssége kötelezően meggyőződni a biztonságról. Ráhajtani, minimum 5 km/ó folyamatos haladással szabad, hogy a jármű akár
a saját lendületéből is átguruljon, ha erre nincs mód (pl araszol a forgalom, dugó van) meg kell állni még az átjáró előtt. Ha bármi arra utal, hogy szerelvény közeledhet, akkor tilos behajtani!
A biztosítás nélküli átjárónál is annyira le kell lassítani, hogy elég idő legyen meggyőződni az áthaladás veszélytelenségéről. Megállni akkor kötelező, ha rossz a láthatóság, (tereptárgyak, köd) vagy ha bármi arra utal. Az emberi szem a hosszirányú sebességet nehezen ítéli meg, könnyen téved. Ne a vonat előtt, hanem utána mehetünk át!
A jelzőőrrel biztosított vasúti átjáróban kötelezően eleget kell tenni a jelzőőr utasításainak, csak az ő engedélyével szabad továbbhaladni. Előfordulhat, hogy egy jármű a síneken reked, (ugye nem a videókamerát vesszük elő) Azonnal a bajbajutott segítségére kell sietni! De nem a saját életünket veszélyeztető módon!
Vasúti átjáró elé kihelyezett sebességkorlátozás, amennyiben a veszélyt jelző táblával együtt tették ki, a vasúti átjáró kezdete tábláig tart! Az önállóan kihelyezett sebességkorlátozást nem oldja fel, azt csak a következő kereszteződés kezdete, vagy a feloldó táblák
Valamelyike teszi meg.

LŐVE/ JANIK
 

Közbiztonság:
Baleset   
 10 Hozzászólás   
Ajánlott cikkek:

Kilencedik perét is elvesztette Antal- Láng Edina

Égett a szemét Cegléden

Vad csapódott az utastérbe a 44-es úton

Csaló nő: Vakcinafejlesztő kutatóorvosnak adta ki magát

Szörnyű tragédia történt ma a temetőben

Nyolcadik perét nyolc ember ellen veszítette el első fokon Antal- Láng Edina

Csúnya baleset történt Cegléden

Jogerős ítélet: Antal- Láng Edina bűnös rágalmazás vétségében

Baleset a Szelei úton: gyermekeket ütöttek el

Szabadidős rendőr fogta el az abonyi vasútállomáson a szatírt

 

Kommentek

Hozzászóláshoz jelentkezz be!
Figyelmébe az újjászületett fiatalembernek!

gandalf -

2014.01.26. 14:20:56

Fgyeljen jobban hogy a gyemeke ne árván, apa nélkül nőjön fel!!!!

http://www.kreszabc.hu/para.php?para=41

Mielőbbi gyógyulást!

Tisztelettel!

Gandalf

így...

andici0223 -

2014.01.26. 08:36:55

Köszönjük a jókívánságokat! Sokan nem úgy fogják fel. Nem azt nézik higy ott van egs kisgyerek akinek meg szüksége van az apjára! A kisgyetrk volt akire gondolt mikor mentette az életét! Egyébként meg nem hiszem hogy sok embernek eszébe jutott volna atmaszni az anyós ülésre miközben rgy vonat tolja az autót!

újjászületés

veroniq -

2014.01.25. 20:58:04

Az ellenségemnek sem kívánom, hogy ilyen dolog történjen vele. Mikor egyik kedves fiatal ismerősöm elmondta, hogy tudja, ki volt a balesetet szenvedő abonyi fiatalember, és elmesélte, hogy mi is történt, megnéztem az érintett facebook-os adatlapját... Egy szép fiatal család, piciny gyermekkel. A szívem elszorult, és elterveztem, hogy cikket írok ebből, hogy ez mással ne fordulhasson elő. Nem ítélkezem. Csak megdöbbentem, meghatódtam, hogy a sors kegyes volt és visszaadta a gyermeknek az apát. Megtaláltam az autót is a lánytestvére adatlapján. Ismerem őket. Először gondoltam, hogy szólok megjelenés előtt, aztán úgy döntöttem, mégsem... Legyen meglepetés. Az volt, kaptam egy köszönőlevelet, melyet én is köszönök. Ha a cikkem célt ért, ezért, már jó. És a másik: ezzel életeket menthetünk! Janik és én! No, meg a kommentelő Olvasók! Akik a vasutas életben jártasak. Ennyi a történetem. Ennyi a felelősségem és szerepem! Üdv az újjászületettnek! LŐVE

ez szép volt!

andici0223 -

2014.01.25. 20:18:11

Ez így van szóról szóra!  Most már megtörtént! A fintos az hogy őt tényleg nem lehet pótolni!

Szerencsés ember!

Varga Csaba -

2014.01.25. 20:01:55

Kevés ember mondhatja el, hogy összeütközött egy vonattal és súlyosabb sérülés nélkül túlélte. Valószínűleg azon a vonalon lasabban járnak a vonatok, mint a Szolnok-Budapest vonalon.  Én emlékszem, hogy 1994-ben egy gyorsvonat mekkora pusztítást végzett a Szajoli vasútállomáson és minden alkalommal amikor vasúti átjáróhoz érek többször is szétnézek mielőtt átmegyek rajta.

Jobbulást kívánok a söfőrnek és ezentúl minden évben ünnepelje meg a második születésnapját is. Az autó le van tojva, majd lessz helyette másik, de egy apát és egy férjet nem lehet pótolni!!

pf

andici0223 -

2014.01.25. 16:35:55

vagyis akkor kellett volna!!!???? Nincs sorompo meg fényjelzö sem!!!

Arra a kérdésre, hogy mikor kell a mozdonyvezetőne

yoyo -

2014.01.25. 16:30:58

„Figyelj!” jelzést kell adni:
a) használhatatlan útsorompóról történt értesítés esetén, az
útátjárójelzőnél;
b) Fénysorompót ellenőrző útátjárójelzőnél, ha az fényjelzést
nem ad;
c) Mellékvonali ellenőrző jelző előtt, ha az útsorompó
használhatatlanságára utaló jelzést (Hívójelzést) ad;
d) Útsorompót ellenőrző fedezőjelző előtt, ha az
továbbhaladást tiltó vagy „Hívójelzést” ad;
e) útátjáróhoz való közeledéskor, ha a sorompókezelőt vagy
jelzőőrt nem lehetett értesíteni az indítandó vonat számáról
és előrelátható indulási idejéről és erről a
vonatszemélyzetet értesítették;
f) Az útátjárójelzőnél, ha adását személy-, vagyon- vagy
forgalombiztonsági ok szükségessé teszi.
g) Olyan útátjáróknál, ahol a vonatok menetrendjében a
Menetrendi segédkönyv 7., a Szolgálati menetrendkönyv 2.
rovatában az állomás (szolgálati hely) neve után feketefehér sávozású útátjárójelzőt ábrázoló jel van és adását
személy, vagyon- vagy forgalombiztonsági ok szükségessé
teszi.
h) közösen használt vasúti és közúti hídhoz való közeledéskor
a ráhaladás előtt;
i) a Pályán dolgoznak! jelzőnél;

j) sorompóval felszerelt vagy jelzőőr által fedezett nyíltvonali
útátjáróhoz való közeledéskor — Írásbeli rendelkezés
nélkül is — az F.2. sz. Forgalmi Utasítás 15.9.5. p. a)-f)
alpontjaiban előírt esetekben,
k) mindenkor, ha adását személy, vagyon- vagy
forgalombiztonsági ok szükségessé teszi

 

jah

andici0223 -

2014.01.25. 14:52:02

Jah és még azt nem irtam bele hogy mindenkinek aki igy birálkozik annak kivánom azt az érzést amit most ö érez , meg azt is kivánom amit én és a közeli rokonai anyukája és testvérei éreztek mikor felhivott és elmondta mi történt remegö hangon, és a tehetetlenséget mikor a 11 honapos fiam alszik és a páromhoz nem tudtam oda menni hogy megkérdezzem milye fáj....

Aki nem biró az ne mondjon itéletet!!!!

?????

andici0223 -

2014.01.25. 14:38:27

Szia! Én vagyok a balesetett szenvedö fiatalember párja! Nem értem hogy az ö megkérdezése nélkül hogy birálnak az emberek. Senki nem tudja hogy akkor ott mi történt és birálnak föleg aki nem ismeri! esett az esö, egyedül volt, magno nincs a kocsijába... sorolhatnám... Örülünk hogy eggyáltalán túl élte és ezt az érzést semmivel nem lehet megfizetni hogy ne emlékezzen. Van egy 11 honapos fiunk, ugyhogy józan ésszel mindenki gondolja, hogy vigyázott ő, de ezt igy akarta a sors. Sorompo sincs meg jelzölámpa sem. bokros végig a sin mellett, és el lehet hinni hogy nem dudált ezt többen a cégnél is tudják bizonyitani. Úgyhogy elösször megkéne kérdezni hogy mi történt aztán biráskodni!!!

Emlékszem...

ellike51 -

2014.01.24. 22:49:52

a hírt mikor olvastam... adtam tovább és le vagyok döbbenve most, hogy abonyi az érintett sérült. 

 

Nem tudom, hogy pontosan hol történt az említett eset - egyszerű- vagy különleges útátjárónál - de

"legtöbbször emberi mulasztások sorozata a baleset okozója és ritka az olyan baleset, melyben csak egy ember mulasztása történik"

 

Kevésbé hiszem, hogy ne dudált volna a mozdonyvezető a "síposzlop" előtt... (1950 előtt még csak egyféle  volt) ... dolgoznak ezek a mozdonyvezetők a gépen, mint a robotok... látják a síposzlopot és dudálnak.

 

Azt simán el tudom képzelni, hogy a kocsiban nem volt néma utastér és tökcsend, ezért nem hallhatta a mozdony dudáját. 

 

Látunk számtalanszor kerékpárosokat, vonaton, metróban utazókat bedugott fülhallgatókkal akik a környezet zajából sajnos semmit nem észlelhetnek.

 

Jobbulást és mielőbbi felépülést kívánok a sérült abonyi fiatalembernek!


Szavazás
Ön kit támogatna polgármester-jelöltként?
   
 Pető Zsolt 
 Dr. Egedy Zsolt 
 Valaki más 
   
Eredmény
Programok

Miért kulcsfontosságú, hogy rendszeresen ápoljuk cipőinket?

Nincs kiábrándítóbb, mint egy koszos, igénytelen, ápolatlan cipő, akkor is, ...

Milyen hatással van az új NAV törvény az ERP rendszerekre?

Magyarországon időről időre módosulnak az adótörvények, ezzel aligha mondtunk újat. ...

Milyen tápot válassz a kölyökkutyádnak?

  Egy kiskutya rengeteg örömet tud hozni egy család ...

Hogyan lehet hatásos marketingszöveget írni?

Míg bő húsz évvel ezelőtt elég volt a termék néhány előnyét, esetleg az árát kiemelni egy-egy szórólapon, ma már merőben más a helyzet. Egyrészt több helyre kell szöveges tartalmat gyártanod, másrészt a nagy zaj miatt különösen frappánsan kell megfogalmazni a mondandódat, ha azt szeretnéd, hogy az olvasóból konverzió legyen.

Így telepítsük a csepegtető szalagot!

  A csepegtető öntözésnek köszönhetően nagyon sokat spórolhatunk a ...

Egy modern mennyezeti LED lámpa a te otthonodból is hiányzik

A modern mennyezeti LED lámpa napjainkban már a legtöbb otthonban fellelhető. Sokan gondolták úgy, hogy a régi, energiapazarló fényforrásokat lecserélik korszerűbbre, és megreformálják a világításrendszerüket. És te? Közéjük tartozol?

Korszerű implantációs eljárás csontpótlás nélkül

A csontpótlásos kezelés egy komplex, költséges folyamat, érthető, hogy sokan miért nem szeretnének belevágni. Szerencsére a modern fogászati fejlesztések lehetővé tették, hogy számukra is adott legyen egy optimális megoldás, egy speciális implantátumos technika.

Vizelettartási gondok megoldására ajánlott a lézerkezelés

 

A nőket érintő egyik nagyon érzékeny témakörről van szó, amelyet más területekhez hasonlóan a hölgyek szeretnek magukba fojtani. Nem beszélnek róla, pedig ha beszélnének, rájönnének, hogy rengeteg sorstársuk van, aki hasonló panaszokkal küzd, és egyáltalán nem kor függvénye az, hogy valakinek van vagy nincs vizelettartási problémája.

 

 


Apróhirdetések
Dr. Kostyán Andor rendelőintézet elérhetőségeihez és rendelési idejéhez kattints IDE

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Bejelentkezés
Felhasználó név:
Jelszó:
Regisztrálás
Üzenőfal
Abonyi rendőrjárőr 24 órás elérhetősége:
(30)277-3185
.

Üzenet íráshoz jelentkezz be! Előzmények

Belépett felhasználók
Menetrendek
Programkereső





Facebook
© 2010 MiAbonyunk Safe Kft., 2740., Abony, Antos János út 20. - 30/9-670-313
|
IMPRESSZUM
|
Szerzői jogok