Az iskolaválasztás mindig komoly kihívás a szülők számára. A gyermek fejlődését alapjaiban határozza meg, hogy milyen intézményben kezdi meg a tanulmányait. Az iskola kiválasztásakor természetesen sok szempontot kell a szülőknek, gondviselőknek mérlegelni, de az is fontos, hogy a gyermek is minél jobban megismerje leendő iskoláját.
Mit nyújt a Brit-Magyar Iskola?
A kéttannyelvű Brit-Magyar Iskola abban különbözik a többi oktatási intézménytől, hogy amellett, hogy komoly hangsúlyt fektet az angol nyelvi képzésre, a brit oktatási módszertant is implementálta pedagógiai programjába. Az angolszász rendszer gyökeresen eltér a hazaitól.
A frontális osztálymunka helyett, a kiscsoportos, projektszemléletű, feladatorientált oktatást helyezi fókuszba. A képzés során az órák 40-50%-a kerül angol nyelven megtartásra, de a tudás átadásával minden tárgyból olyan szintre hozzák fel a gyermeket, hogy bármelyik hazai, vagy külföldi középiskolában sikeresen tud majd továbbtanulni.
A tudományok interdiszciplináris formában kerülnek bemutatásra, ahol nincs éles határvonal húzva a matematika, fizika és biológia, vagy az irodalom, történelem és a művészetek között. Hangsúlyt fektetnek arra, hogy a tanulásmódszertant is elsajátítsák a gyerekek. Ennek segítségével a középiskolákban, majd a felsőoktatásban is sikeresek tudnak lenni.
Hogyan ismerhetik meg a szülők és a gyerekek az intézményt?
A választás megkönnyítése érdekében a Brit-Magyar Iskola rendszeresen játékos szombati Iskolakóstolgató foglalkozásokat tart. Ennek keretében a kicsik megismerkednek leendő tanáraikkal, felfedezhetik az osztálytermeket, és együtt hangolódnak arra, hogy hamarosan igazi diákok lesznek.
A foglalkozások barátságos, vidám hangulatban, kreatív és aktív feladatok elvégzésével folynak, kisebb csoportokban, angol és magyar anyanyelvű tanárok vezetésével. Természetesen a szülők is kellő információt kapnak az iskolában folyó pedagógiai munkáról, valamint az intézmény által biztosított sportolási, közösségi lehetőségekről. Ezen kívül megismerhetik az infrastruktúrát, és az oktatáshoz használt digitális felszereléseket.
Az iskola értékei
A Brit-Magyar Iskola értékeinek definiálásakor négy fogalom köré csoportosította azokat. Az első, hogy az intézmény legyen diákközpontú. Minden döntés és fejlesztés előkészítése során elsősorban a gyerekek érdekeit vizsgálják.
A második a gondoskodó iskola. A cél, hogy a gyermekek biztonságos környezetben tanuljanak, ehhez figyelembe kell venni az egyes tanulók fizikai, mentális és érzelmi jóllétét.
A harmadik érték a törekvés támogatása. Az iskolának ösztönöznie kell a tanulókat a kihívások elfogadására és a kockázatvállalásra, hiszen csak így lesz sikerélményük.
Végül pedig a Brit-Magyar Iskola alkalmazkodó, mivel a gyorsan változó világban így lehet a gyermek majd sikeres. A cél olyan, jól alkalmazkodó gyermekek képzése, akik rendelkeznek a technikai és szellemi készségek magabiztosságával a problémák leküzdéséhez.