Mi Abonyunk - Klaszterbe tömörültek a gázüzeműek
Hírcsatornák:        
Regisztrált tagjaink: 8079, belépett felhasználók: 0.

veroniq - 2011.04.15. 11:47:01

 - Sajtóközlemény -

Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület


Megalakult a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület

Budapest, 2011. április 14. - A környezet védelméért és a tisztább közlekedés megvalósításáért elhivatott cégek összefogásaként a mai napon ünnepélyes keretek között került aláírásra a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesületének (MGKKE) alapító okirata. Az Egyesület életre hívói között a földgáz és a megújuló forrásokból származó biogáz ipar képviselői, közlekedési szolgáltatók és a közlekedés ellátásában érdekelt társaságok szerepelnek. A Magyarországon régóta körvonalazódó együttműködés végül egy kivételesen széleskörű szakmai bázisra támaszkodva alakulhatott meg, mellyel a gázüzemű közlekedés elterjesztésének lépései hatékonyan képviselhetőek.

Az európai jó tapasztalatok hazai alkalmazásának igényével az Egyesület célkitűzése, hogy a kontinens gázüzemű jármű és gáztöltő infrastruktúra elterjedésének 1 százalékát rövidtávon elérje. Ehhez 25-30 nyilvános töltőállomásra és további privát – tehát csak saját flották töltésére szolgáló – kútra van szükség, amellyel párhuzamosan mintegy 1500 autóbusz, 1100 nehéz teherjármű és 10-15 000 személyautó, kisáru szállító forgalomba állására lehet számítani. Energetikai szempontból, ez a járműszám a hazai közlekedés energiafelhasználásának nagyjából 2 százalékát fedezi majd. Eközben Magyarország biogáz termelő képessége elérheti a hazai közlekedés energiaigényének egyharmadát is, amely mennyiség akár 6 millió tonna CO2 légkörbejutásától mentesítheti hazánkat.

A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület törekvései között a közlekedésben a hidrogén jövőbeli elterjedésének igénye is megjelenik. A hidrogén térhódításának elképzelhető útja előbb a mind szélesebb körű metán gázhoz kevert kiszolgálás, majd pedig a tiszta, H2 molekula formában történő értékesítés tüzelőanyag cellás, vagy esetleg a hidrogén-belsőégésű motorral szerelt járművek számára. „Bár a CNG alapú alternatív közlekedéssel Európa többi államához képest jelentős hátrányból indulunk, a teljesen emisszió-mentes hidrogénnel azonban még nem késtünk el.” – fogalmaz Domanovszky Henrik, az Egyesület elnöke. „Ezért a jövőben erőfeszítéseket teszünk, hogy olyan közös Európai projektekben vehessünk részt, amilyen a GasHighWay, a BioWALK4Biofuels, vagy az Intelligent Energy Europe keretében megvalósítandó LNG töltőhálózat felépítése, annak érdekében, hogy a jövőben Magyarország is hatékony és tiszta energiahordozókat használhasson közlekedésében.”

A Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület alapító tagjai között olyan jelentőségű társaságok sorakoztak fel, mint például az ACIS, a Ganzair Kompresszortechnika, az IVECO, a NABI, a Tisza Volán és olyan szervezetek vesznek részt benne, mint a Magyar Biogáz Egyesület, vagy a Magyar Terület- és Településfejlesztők Szövetsége. Az Egyesület létrehozatalában együttműködési szándékkal tevékenyen részt vett energiaszolgáltató cégek között szerepel az Égáz-Dégáz Földgázelosztó Zrt., a Főgáz és a Mol is. Az Egyesület megválasztotta tisztségviselőit: elnökének választotta Domanovszky Henriket (NGVA-Europe), alelnökeinek Gyöngyössy Istvánt (IVECO), Héjj Demetert (NABI), Dr. Prof. Kovács Kornélt (Magyar Biogáz Egyesület) és Molnár Józsefet (Tisza Volán).   

 

 

Bővebb információ a biogázról:

Tisztább, csendesebb és környezetbarát energiahordozó

Hazánkban az elmúlt években gyakorta kialakult magas szilárdrészecske és NOx koncentráció különösen fontossá tette az alacsony emissziójú járművek mielőbbi elterjedését, amelyre a gázüzemű járművek kínálják jelenleg a leggazdaságosabb megoldást. A földgáz és a – felhasználása esetén a klímaváltozás szempontjából semleges hatású – biogáz, kémiai szempontból azonos lényegi részből, a metángázból áll. A metán a belsőégésű motorokban a kőolaj származékoknál tisztább égésre képes. Ennek nyomán a kipufogógázok rákkeltő hatásai miatt elsősorban okolható szilárdrészecske kibocsátás lényegében nem lép fel, az egészségügyileg káros hatásai mellett a szmog fejlődésért elsősorban felelős nitrogénoxidok kibocsátása pedig akár az ötödére csökkenhet, míg a szénhidrogén kibocsátás legalább a harmadával mérséklődhet. A nehéz járműveket üzemeltetőknél az sem mellékes szempontként jelenik meg, hogy a gázzal hajtott motorok a dízeleknél akár 5 dB-el is csendesebb járással biztosítják a sűrűn lakott területek nyugalmát. Az elmúlt években felértékelődött annak a szerepe, hogy a metángáz elégésekor a globális felmelegedésre hatással lévő CO2-ből mintegy negyedével képződik kevesebb, sőt amennyiben a metángáz megújuló forrásból származik, abban az esetben nem csak új CO2 légkörbe kerülését lehet akár teljesen elkerülni, de az üzemeléshez fosszilis energiahordozót sem kell felhasználni. A biogáz üzem attraktív lehetőséget kínál a közlekedés importenergia függőségének és kőolaj felhasználásának csökkentésre.

 

Sajtókapcsolat:

 

Kovács-Gajdács János

e-mail: janos.kovacs@oneonone.hu

Tel.: +36-70-316-42-38

Közélet:
 0 Hozzászólás   
Ajánlott cikkek:

Nagyszabású kúriafelújítási program Abonyban

Pecsenye Parádé eredmények

Moziklub

Versek a cipősdobozban

Kipp Kopp koncert

Chili Parádé Abonyban

Értékőr: 45 éve hunyt el Cselényi József Abony Város posztumusz díszpolgára

Meseterápia

Kinizsi színházi előadás

Chliievő verseny

 

Kommentek

Hozzászóláshoz jelentkezz be!

Szavazás
Önnek van már védettségi igazolványa?
   
 Van, mert beoltattam magam 
 Van, mert átestem a COVID-on 
 Beoltattam magam, de még nem kaptam meg 
 Nincs, mert még nem oltattam be magam 
 Nincs, és nem is akarom, hogy legyen!  
   
Eredmény
Programok

Miért kulcsfontosságú, hogy rendszeresen ápoljuk cipőinket?

Nincs kiábrándítóbb, mint egy koszos, igénytelen, ápolatlan cipő, akkor is, ...

Milyen hatással van az új NAV törvény az ERP rendszerekre?

Magyarországon időről időre módosulnak az adótörvények, ezzel aligha mondtunk újat. ...

Milyen tápot válassz a kölyökkutyádnak?

  Egy kiskutya rengeteg örömet tud hozni egy család ...

Hogyan lehet hatásos marketingszöveget írni?

Míg bő húsz évvel ezelőtt elég volt a termék néhány előnyét, esetleg az árát kiemelni egy-egy szórólapon, ma már merőben más a helyzet. Egyrészt több helyre kell szöveges tartalmat gyártanod, másrészt a nagy zaj miatt különösen frappánsan kell megfogalmazni a mondandódat, ha azt szeretnéd, hogy az olvasóból konverzió legyen.

Így telepítsük a csepegtető szalagot!

  A csepegtető öntözésnek köszönhetően nagyon sokat spórolhatunk a ...

Egy modern mennyezeti LED lámpa a te otthonodból is hiányzik

A modern mennyezeti LED lámpa napjainkban már a legtöbb otthonban fellelhető. Sokan gondolták úgy, hogy a régi, energiapazarló fényforrásokat lecserélik korszerűbbre, és megreformálják a világításrendszerüket. És te? Közéjük tartozol?

Korszerű implantációs eljárás csontpótlás nélkül

A csontpótlásos kezelés egy komplex, költséges folyamat, érthető, hogy sokan miért nem szeretnének belevágni. Szerencsére a modern fogászati fejlesztések lehetővé tették, hogy számukra is adott legyen egy optimális megoldás, egy speciális implantátumos technika.

Vizelettartási gondok megoldására ajánlott a lézerkezelés

 

A nőket érintő egyik nagyon érzékeny témakörről van szó, amelyet más területekhez hasonlóan a hölgyek szeretnek magukba fojtani. Nem beszélnek róla, pedig ha beszélnének, rájönnének, hogy rengeteg sorstársuk van, aki hasonló panaszokkal küzd, és egyáltalán nem kor függvénye az, hogy valakinek van vagy nincs vizelettartási problémája.

 

 


Apróhirdetések
Dr. Kostyán Andor rendelőintézet elérhetőségeihez és rendelési idejéhez kattints IDE

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Bejelentkezés
Felhasználó név:
Jelszó:
Regisztrálás
Üzenőfal
Abonyi rendőrjárőr 24 órás elérhetősége:
(30)277-3185
.

Üzenet íráshoz jelentkezz be! Előzmények

Belépett felhasználók
Menetrendek
Programkereső





Facebook
© 2010 MiAbonyunk Safe Kft., 2740., Abony, Antos János út 20. - 30/9-670-313
|
IMPRESSZUM
|
Szerzői jogok